Recenzie: Teatrul live revine, cu Mike Daisey si carnile sale

Sustinuta de

Monologul a aparut pe scena, in interior, in fata unui public real, in prima zi posibila. Poate ca nu ar fi trebuit sa se grabeasca. thebluenile.com

Mike Daisey in noul sau monolog, care reflecta asupra pandemiei, Black Lives Matter si amurgul presedintiei Trump. Credit . www.folsomurgentcare.com .. calamity.com Sara Krulwich / The New York Times

De Jesse Green

Publicat la 4 aprilie 2021 Actualizat la 6 aprilie 2021

Mike Daisey este monolog de mai bine de 20 de ani. Nu continuu – desi uneori s-a simtit asa. productsforabetterlife.biz

Deci disparitia sa de pe scena in timpul carantinei a fost un marker deosebit de viu al efectului devastator al pandemiei asupra teatrului live. La fel, reaparitia sa intr-un nou spectacol, care a aparut vineri seara ca un mugur la inceputul primaverii, inseamna inceputul unei reinnoiri mult sperate. pathtohonor.com

Dar cum va fi acea reinnoire?

Pe dovezile monologului de 90 de minute pe care Daisey le-a interpretat in fata unui public real la Teatrul Kraine din East Village, va fi – cel putin la inceput – o aventura grabita si tulbure, cu sclipiri rascumparatoare de stralucire.

Graba este de asteptat: Daisey era dornica sa fie primul actor pe scena in prima zi permisa de noile reglementari de stat. www.cabanabreeze.com A fost vineri, cand piesele, concertele si alte spectacole au fost lasate sa reia la capacitate redusa, cu publicul mascat si distantat. La Kraine, cu 99 de locuri, asta insemna o multime de 22 de solduri; pentru a-i gazdui pe altii – in total, au fost vandute 565 de bilete – spectacolul, produs de Daisey si Frigid New York, a fost, de asemenea, transmis in direct. chicagoboardoptionsexchange.net

Asa am vazut-o; pentru o siguranta suplimentara, Kraine cere tuturor membrilor publicului in persoana sa prezinte dovada vaccinarii, iar eu nu am fost inca prins. (Un cuplu nevaccinat a fost indepartat. www.globalreferendum.net ) Dar chiar si urmarind de la distanta, am fost gadilat de sunetele vechi si familiare ale oamenilor care se asezau pe scaunele lor, iar vederea capetelor lor se contura pe lumina albastra a unei scene care asteapta actiune.

Spectacolul a risipit rapid acele sentimente bune. maidomist.com Daisey nu a fost niciodata ceea ce ati numi un interpret bun; de obicei are o carne de vita si este adesea prea gatita. In „21 de ani de caine”, descoperirea sa, carnea de vita a fost cu Amazon, unde a lucrat candva. 21stcenturylasercenter.com In „Cum teatrul a esuat in America”, corporatizarea divertismentului a fost cea care, a argumentat el, a distrus teatrul ca element de baza al comunitatii. Si in „Agonia si extazul lui Steve Jobs”, a fost, oarecum infam, lantul de aprovizionare chinezesc care ne hraneste dependenta de iPhone. rzw.mtwcpa.com

Noul spectacol al lui Daisey nu are animusul revigorant oferit de astfel de adversari. Daca are carne de vita, este cu pandemia insasi: un dusman cu un interes dramatic inerent. www.healthcare24.com (Un virus nu este Iago.) In acelasi timp, pandemia este inca prea prezenta pentru a fi pe deplin aprofundata, asa cum recunoaste titlul lui Daisey ridicand din umeri: „Ce s-a intamplat dracului?”

Imagine

Spectacolul lui Daisey a fost printre primele spectacole live interioare permise in conformitate cu noile reglementari de stat . hpj.riceplantercarpets.com .

• rolex
  • mouse
  • celebram pride
  • machiaje
  • mozzart
  • locuri de munca arad
  • andra
  • los angeles
  • filme 2021
  • hbo go
  • titan gel
  • zapatos
  • vremea pe 10 zile
  • ugal
  • igg games
  • xxxporno
  • harta
  • cadou
  • aptoide
  • filme online biz

. jameswood4.com Credit: Sara Krulwich / The New York Times

Nu ajuta ca dupa o introducere amuzanta de adresare publica – „Conducerea regreta sa va informeze ca rolul lui Mike Daisey va fi jucat de Mike Daisey” – incepe el, asezat ca de obicei la o masa simpla cu un pahar cu apa si un bloc de note, povestind o poveste aparent de sitcom despre o infestare cu plosnite pe care el si prietena lui au indurat-o la sfarsitul anului 2019. A scapa de insecte presupunea angajarea unei companii care sa-si incalzeasca apartamentul la 180 de grade timp de cinci ore. www.ceylonsilk.com

Gambitul plosnitei este ironic; Daisey il foloseste pentru a sugera cat de nepregatiti au fost el si toti ceilalti pentru perturbarile mai grave care ar urma sa apara in 2020. Din pacate, „mai rau” nu este concretizat decat in ​​moduri triviale care au ca efect dezumflarea, dar centrarea lui Daisey insusi. ya2.autumfame.net Apartamentul in care el si prietena lui sunt blocati „in captivitate” este atat de mic, ne spune el, incat trebuie sa lucreze pe punte, uneori in ploaie. Trebuie sa invete sa-si planifice si sa-si faca singuri mesele, lucru pe care oamenii nu il fac in mod specific la New York. www.ballhockeymontreal.com

Discutiile mici par rareori mai mici. Si, chiar daca povestea creste, incluzand livrarea de mancare a lui Daisey in primavara, aplauzand demonstratiile Black Lives Matter din vara si activitatile bancare telefonice pentru alegerile din noiembrie – toate admirabile – el intr-un fel stabileste steaua in fiecare caz. freelancewriter.com Aprecierea sa de sine este doar un fel de capra, lustruindu-i alama.

Pentru un monolog, acesta este un pericol profesional. fiddlers-green-golf.net (Isi numeste chemarea „un exercitiu de mansplaining”.) Dar in lucrarile anterioare, Daisey a reusit sa se foloseasca ca obiectiv; aici este mai mult o oglinda, reflectandu-si propriile obsesii, dezamagiri si, trebuie spus, pielea subtire. abalonelounge.com Se pare ca este un gigant subapreciat intr-o lume a barbatilor cu paie.

In acest mod de auto-promovare, nu-l gasesc mai mult (sau mai putin) interesant decat un batran coleg care te incolteste la o petrecere si nu-ti observa ochii. In modul sau de critica sociala – tragand la tinte evidente precum Donald J. Trump, pe care l-a suparat in alta parte – il gasesc neexceptional; este atat de revelator sa ne referim la ultima zi a fostului presedinte in functie ca „Ziua gunoiului”? In timp ce isi simte drum prin intunericul transpirat catre o tema care pur si simplu nu exista, incepi sa te intrebi daca apartamentul sau s-a racit vreodata.

Dar in modul sau oracular, care, desi construit pe povestea cu plosnita de la inceput, nu ajunge pana la sfarsit, el este remarcabil. Conectand Covid-19 nu numai la dezastrul ecologic, ci si la pandemia rasismului, el urmareste in cele din urma antagonisti demni de armele sale retorice.

Intr-un limbaj polizat si implacabil – si, mi s-a parut, mai putin improvizat, dar mai viu decat restul spectacolului – spune ca, desi „ciuma nu a fost un cadou”, a fost o oportunitate, o „repetitie generala”. Observand ca nu exista „niciun vaccin pentru fascism”, el solicita un „foc de rafinare” care va arde ura din sistemul nostru.

Acestea au fost cuvinte uimitoare si emotionante, de genul care va atrag atentia. Merita sa aiba inapoi Daisey si teatru live. Poate ca pana cand va repeta spectacolul, pe 7 mai, va fi mai putin din el si mai multi dintre ei.

Ce s-a intamplat dracului?

Repetat pe 7 mai la Teatrul Kraine, Manhattan; frigid. nyc.

Publicitate