Film | Recenzii de film

David Hindley / LD Entertainment si atractii pe sosea

)

De Nicholas Barber, 30 august 2019

De la debutul pe ecranul argintiu al lui Downton Abbey pana la Hustlers si continuarea filmului de groaza It, Nicholas Barber alege filmele care nu trebuie ratate luna aceasta.

(Credit: New Line Cinema)

Capitolul 2

Aceasta poate fi o premiera: o continuare a groazei, lansata la doar doi ani de la predecesorul sau, dar care este stabilita 27 de ani mai tarziu. Primul film, It, a povestit povestea infricosatoare a sapte copii care s-au numit Losers Club si care s-au luptat cu un clovn demonic, Pennywise (Bill Skarsgard). Dar romanul original Stephen King a inclus si povestea intoarcerii lui Pennywise, dupa aproape trei decenii. Oficial, atunci, Capitolul 2 este „a doua jumatate, nu este o continuare”, a sustinut Andy Muschietti, care a regizat ambele filme. Membrii clubului Losers Club reunit sunt interpretati, printre altele, de James McAvoy, Jessica Chastain si Bill Hader, ceea ce face din It Chapter 2 un alt prim: o continuare a groazei care are o distributie mai stelara decat predecesorul sau.

Lansat pe 5 septembrie in Australia, Brazilia, Germania si Olanda si pe 6 septembrie in SUA, Marea Britanie si Irlanda

(Credit: Warner Bros. Pictures)

Gargaritul

Regizorul din Brooklyn, John Crowley, si scenaristul Tinker Tailor Soldier Spy, Peter Straughan, au adus amandoua adaptari imense de carti pe ecran; dar acum au preluat o provocare literara si mai mare: condensarea unui roman de aproape 800 de pagini intr-o drama de varsta de doua ore si jumatate. Goldfinch este adaptat de la bestseller-ul castigator al Premiului Pulitzer al lui Donna Tartt.

Ansel Elgort (Baby Driver) joaca rolul unui barbat care supravietuieste unui bombardament la Muzeul Metropolitan de Arta din New York si ia o pictura olandeza valoroasa din epava. Nicole Kidman, Jeffrey Wright si Luke Wilson joaca rolul principal al oamenilor care il vad coborand intr-o lume a hedonismului si falsului.

Lansat pe 13 septembrie in SUA, Canada si Suedia si pe 27 septembrie in Marea Britanie, Irlanda si Mexic

(Credit: Alison Cohen Rosa / Opera de film / Finantare STX)

Hustlers

Scris si regizat de Lorene Scafaria, Hustlers este un capricios stralucitor despre un grup de strippers care conspira sa fure de la clientii lor bogati din Wall Street la inceputul anilor 2000. Jennifer Lopez joaca rolul veteranei care o invata pe mama singura Constance Wu arta dansului cu bastoane si apoi o convinge pe ea, Lili Reinhart, Lizzo si Cardi B ca exista o modalitate mai usoara de a castiga bani. Julia Stiles joaca o versiune fictiva a Jessica Pressler, scriitoarea articolului revistei New York din 2015 care „a inspirat” filmul („inspirat”, ceea ce inseamna ca este posibil sa nu fie 100% precis). Distributia centrala de toate stelele, exclusiv feminina, l-a determinat pe Cosmopolitan sa declare: „Asteptarea lui Hustlers este ca si cum ai astepta Avengers daca nu esti un tocilar”. Dar tocilarii se pot bucura si ei.

Lansat pe 13 septembrie in SUA, Marea Britanie si Canada

(Credit: Jaap Buitendijk / Focus Features)

Downton Abbey

Stai inapoi Sex and The City! Da-te deoparte Anturaj! Ultimul serial TV care a avut un spin-off cinematografic este Downton Abbey.

Doar in cazul in care 52 de episoade cu familia Crawley si credinciosii lor servitori te-au lasat sa vrei mai mult, creatorul serialului, Julian Fellowes, a scris o urmarire de doua ore, iar majoritatea distributiei originale au fost ademenite inapoi la marea lor casa la tara. Printre acestia se numara Hugh Bonneville, Elizabeth McGovern, Maggie Smith, Michelle Dockery si Jim Carter (in calitate de majordom Carson), a carui sotie, Imelda Staunton, se alatura listei sub numele de Lady Maud Bagshaw. Povestea, stabilita in 1927, se invarte in jurul unei vizite a regelui George al V-lea (Simon Jones) si a reginei Maria (Geraldine James).

Lansat pe 13 septembrie in Marea Britanie si Irlanda si pe 20 septembrie in SUA si Spania

(Credit: Francois Duhamel / Twentieth Century Fox)

Ad Astra

Plecand de la Festivalul de Film de la Venetia, Ad Astra este o aventura stiintifico-fantastica scrisa si regizata de James Gray, favoritul criticilor care au realizat Orasul pierdut din Z. La fel ca Orasul pierdut, este o drama inspirata de Heart of Darkness despre un explorator care calatoreste pe un teritoriu periculos neexplorat. Brad Pitt joaca rolul unui astronaut care este indreptat spre Neptun, unde tatal sau (Tommy Lee Jones) ar putea fi implicat intr-un experiment care pune in pericol umanitatea. „Ceea ce incerc sa fac este cea mai realista descriere a calatoriilor spatiale care a fost pusa intr-un film”, promite Grey, „si sa spun in esenta,„ Spatiul ne este extrem de ostil ”.

Lansat pe 18 septembrie in Marea Britanie si Franta, 19 septembrie in Australia, Hong Kong si Germania si 20 septembrie in SUA si Canada

(Credit: David Hindley / LD Entertainment si atractii pe sosea)

Judy

Este anul 1968, iar Judy Garland (Renee Zellweger) trebuie sa stranga destui bani pentru a-l impiedica pe fostul ei sot Sidney Luft (Rufus Sewell) sa obtina custodia completa a copiilor lor. Se inscrie la o serie de aparitii in clubul de noapte din Londra, dar dependentele sale de alcool, pastile si barbati mai tineri nepotrivite asigura faptul ca publicul nu stie niciodata daca spectacolul va continua. Intr-un fel, Judy este o piesa insotitoare a lui Stan & Ollie, un alt film afectiv de non-fictiune despre marii de la Hollywood din trecut, care spera sa revina la Londra. In ambele cazuri, Bernard Delfont (interpretat aici de Michael Gambon) este impresarul care produce spectacolele britanice. Dar Judy se simte, de asemenea, ca propria lovitura a lui Zellweger la revenire. Nu numai ca are rolul principal substantial care castiga premiile Oscar,

Lansat pe 27 septembrie in SUA si Canada

(Credit: Alamy)

Abominabil

In ultimul an, au existat deja doua filme de animatie despre o fiinta umana care se imprieteneste cu un monstru legendar om-monstru: Smallfoot in 2018 si apoi Missing Link din aprilie. Dar nebunia Yeti nu s-a terminat inca. In Abominable, Yi, o fata chineza (Chloe Bennet), gaseste un om de zapada abominabil care traieste pe acoperisul blocului sau din Shanghai si il ajuta sa se intoarca la casa sa din Himalaya, pe Muntele Everest. Unul dintre desene animate rare care trebuie sa fie scrise si regizate de o femeie (Jill Culton), si actorii de voce americani au toti mostenirea chineza sau nepaleza. Intr-adevar, un actor este Tenzing Norgay Trainor, nepotul lui Tenzing Norgay, serpa care a ajuns la varful Everestului cu Edmund Hillary in 1953.

Lansat pe 19 septembrie in Australia si pe 27 septembrie in SUA si India

(Credit: The Film Collective)

Calator la miezul noptii

Dupa ce Hassan Fazili a realizat un documentar despre un comandant taliban in Afganistan, talibanii i-au pus o recompensa pe cap, obligandu-l sa fuga. Fazili, sotia lui si cele doua tinere fiice ale lor au mers din tara in tara, dormind dur, evitand rasistii si incercand sa gaseasca undeva unde sa poata suna acasa. El a relatat calatoria lor ingrozitoare folosind trei telefoane mobile, iar rezultatul unic este atat un thriller care se opreste din inima, cat si un portret intim al vietii ca solicitant de azil. Film Inquiry sustine ca Midnight Traveler „se casatoreste cu frumosul si cu teribilul, prezentand o descriere cruda, agitata si deschisa a experientei refugiatilor si reusind ca o realizare incredibil de cangura a filmului”.

Lansat pe 18 septembrie in SUA

(Credit: See-Saw Films)

Ziua va veni

Chris Morris (Four Lions) a fost de mult unul dintre satiricii nostri cei mai scandalosi si fara compromisuri si a mers mai departe decat oricand in noua sa comedie, The Day Shall Come. „Bazat pe o suta de povesti adevarate”, potrivit unui titlu de deschidere, filmul o prezinta pe Anna Kendrick ca agent FBI care nu gaseste teroristi pe care sa-i aresteze, deci decide sa-si creeze un terorist propriu, impingand un predicator din Miami ( Marchant Davis) spre revolta armata. Lista de redare noteaza ca „exista o multime de transformari absurde si sumbre in aceasta poveste nebuna, satirica, despre nefericiti, circumstantele lor deznadajduite si modul in care fortele de ordine violente abuzeaza si manipuleaza oamenii din aceste comunitati pentru a se potrivi propriilor lor naratiuni, cote si agende ”.

Lansat pe 27 septembrie in SUA

(Credit: Neon)

Monos

Monos sunt o banda de gherila adolescenta care traieste pe un munte columbian, unde au un ostatic (Julianne Nicholson) si o vaca. Oricat de maiestuos ar fi imprejurimile copiilor soldati, viata lor este periculoasa si bizara si devin si mai bizare atunci cand banda dispare in jungla. The Guardian spune ca „acest thriller puternic tensionat si profund nebun este … ceva intre Apocalypse Now, Lord of the Flies si imbratisarea sarpelui”. Daca aceasta recomandare nu ar fi fost suficienta, Guillermo del Toro este citat in trailer considerandu-l pe Monos „fascinant”, iar co-scriitorul-regizor, Alejandro Landes, „o voce noua si puternica in cinematografie”.

Lansat pe 5 septembrie in Olanda si pe 13 septembrie in SUA

Si daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com , numit „Daca ai citit doar 6 lucruri in aceasta saptamana”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Capital and Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.