Categorii
Seo

The National Enquirer: publicatia acuzata de santajul lui Bezos

sursa imaginii Getty Images

legenda imaginii Ziarul si-a castigat reputatia pentru acoperirea extraordinara a vedetelor

Revista americana de barfe, National Enquirer, sa gasit, din nou, in centrul unei uriase stiri proprii.

Proprietarii sai, care anul trecut au recunoscut ca au ajutat la ascunderea acuzatiilor despre o presupusa aventura cu Donald Trump, au fost acuzati de fondatorul Amazon, Jeff Bezos, ca a incercat sa-l santajeze asupra unor fotografii obraznice.

Cel mai bogat om din lume a publicat joi detalii despre bombe despre acuzatii.

Dar ce este National Enquirer? Si cine sunt compania mama si omul din spatele ei?

Tabloidul este cel mai cunoscut pentru barfele sale extravagante si pentru acoperirea criminalitatii.

A fost fondat initial ca The New York Evening Enquirer in 1926 – cand a fost distribuit ca o foaie larga intr-o duminica.

Dupa ce si-a schimbat mana la Generoso Paul „Gene” Pope Jr in anii 1950, a fost redus la dimensiunea tabloidului. El a redenumit-o si a inceput sa se concentreze mai mult pe povesti sangeroase senzationalizate, cu titluri de genul: „Mama si-a fiert copilul si a mancat-o”.

Tintind distributia la check-out la supermarketuri in anii 1960, proprietarul a micsorat sangele si a sporit acoperirea celebritatii.

Array

Publicatia nu s-a rusinat de utilizarea platii pentru interviuri si fotografii.

A acoperit unele dintre cele mai mari scandaluri ale tarii – inclusiv afacerea Monica Lewinsky si procesul OJ Simpson.

La apogeul sau a avut o circulatie saptamanala de milioane, dar internetul a avut un impact urias asupra vanzarilor. Anul trecut a fost anuntat ca circulatia a scazut la aproximativ 265.000 – cu 18% mai putin intr-un singur exercitiu financiar.

Cea mai populara prima pagina a lui Elvis Presley a murit in sicriu – care a vandut peste 6,5 milioane de exemplare.

Publicatia a fost cumparata de American Media Inc (AMI) in 1999. Grupul avea deja in portofoliu un numar substantial de tabloide si reviste de barfe din SUA.

Grupul l-a angajat pe David Pecker ca director executiv – un New Yorker care s-a pregatit initial ca contabil inainte de a intra in publicare.

sursa imaginii Getty Images

legenda imaginii David Pecker (stanga) la un eveniment Playboy pe care l-a gazduit

Jurnalistul Jeffrey Toobin a observat ca un avocat este in permanenta de garda pentru a verifica povestile si pentru a incerca sa atenueze eventualele probleme de calomnie.

Cultura tabloidelor din SUA

De-a lungul anilor, solicitantul national nu a fost strain de controverse si, ocazional, de procese privind acoperirea acestuia.

In SUA, tabloidele au o reputatie de raportare extraordinara – in parte, deoarece standardul pentru calomnierea unor personalitati publice din SUA este ridicat. Trebuie sa se demonstreze ca in spatele oricarei revendicari de calomnie exista „rautate reala”.

Orice figura care doreste sa dea in judecata s-ar putea confrunta cu o lupta juridica prelungita si costisitoare – care ar putea atrage si mai mult atentia asupra oricarei cereri justificate.

National Enquirer a fost trimisa in judecata pentru calomnie de catre actrita Carol Burnett in urma unui raport din 1976 potrivit caruia fusese beata si zgomotoasa intr-o intalnire cu secretarul de stat american de atunci Henry Kissinger.

Burnett, un militant impotriva alcoolismului, a negat cu fervoare acuzatiile. Un tribunal din California i-a luat partea si i s-a acordat un acord de 1,6 milioane de dolari – dar National Enquirer a facut apel. In cele din urma, cele doua parti s-au stabilit in afara instantei.

Altii au incercat acelasi lucru dupa aceea, dar cazurile raman greu de dovedit.

Scuzele si retragerile de la National Enquirer sunt, de asemenea, considerate rare, dar are si o editie in Marea Britanie – unde legile calomniilor sunt mult mai stricte.

In 2006, actrita Kate Hudson a reusit sa castige despagubiri la High Court din Londra pentru o poveste de doua pagini care presupunea in mod fals ca are o tulburare de alimentatie.

Legaturi cu presedintele

Dupa admiterea lui Pecker, el si presedintele Trump sunt buni prieteni.

In anii 1990, domnul Pecker conducea o editura care distribuia o revista numita Trump Style in jurul statiunilor si proprietatilor domnului Trump.

Pecker a participat, de asemenea, la nunta lui Melania, din 2005, a lui Trump.

Cand magnatul imobiliar a anuntat ca candideaza la functia de presedinte, Anchetatorul l-a aprobat si i-a dispretuit pe adversarii sai.

Rapoartele din mass-media SUA au sugerat ca povestile despre rasa au fost trimise si revizuite prin intermediul avocatului lui Trump inainte de publicare – desi National Enquirer a negat acest lucru.

La un moment dat in cursa electorala, tabloidul a rulat o prima pagina in care se spunea ca Hillary Clinton are „6 LUNI DE TRAI!”

De asemenea, au facut acuzatii cu privire la adversarii sai republicani – sustinand la un moment dat ca tatal senatorului Texas Ted Cruz avea legaturi directe cu asasinarea lui John F Kennedy.

Tabloidul l-a etichetat „perdu Ted” si a pretins in mod fals ca a avut mai multe afaceri extraconjugale.

La acea vreme, dl Cruz a etichetat povestea aventurii drept „gunoaie” si l-a acuzat pe „Donald Trump si pe oamenii lui de seama” ca au incercat sa-l murdareasca.

„Prinde si ucide”

In special, AMI a recunoscut ca a ajutat campania lui Donald Trump sa ingropeze un raport despre o presupusa aventura extraconjugala cu un fost model Playboy.

Procurorii federali au anuntat in decembrie ca AMI a recunoscut ca i-a platit lui Karen McDougal 150.000 de dolari (115.000 de lire sterline) pentru o „captura si ucidere” pentru povestea ei inaintea alegerilor din 2016.

Oficialii au spus ca au facut acest lucru „in colaborare cu campania prezidentiala a unui candidat” pentru a se asigura ca acuzatiile daunatoare nu au iesit inainte de vot.

AMI a incheiat un acord de non-urmarire penala in schimbul admiterii lor.

Pecker a primit, de asemenea, imunitate la o ancheta asupra avocatului presedintelui Trump, Michael Cohen – care se confrunta acum cu inchisoarea – in schimbul informatiilor.

Bezos santajeaza acuzatiile

Asa cum relateaza New York Times, gigantii tehnologici nu sunt subiectul obisnuit al atentiei National Enquirer – facandu-i pe unii sa creada ca legaturile sale cu ziarul Washington Post l-au facut o tinta.

sursa imaginii Getty Images

legenda imaginiiBezos si sotia sa Mackenzie si-au anuntat divortul cu cateva ore inainte ca un Enquirer sa dezvaluie detalii despre aventura sa

Tabloidul a publicat deja detalii intime despre presupusa sa aventura extraconjugala – inclusiv schimburi de mesaje private.

Bezos a lansat o ancheta privata cu privire la modul in care au pus mana pe acele informatii, o actiune despre care spune ca acum a adus amenintari cu scurgeri intime de fotografii.

„Este inevitabil ca anumite persoane puternice care traiesc in Washington Post sa ajunga la concluzia ca sunt inamicul lor”, a scris el intr-o postare pe blog.

Dupa aceasta, el a indicat tweet-urile presedintelui Trump despre sine, dar a citat si acoperirea ziarului sau cu privire la moartea jurnalistului saudit Jamal Khashoggi – un fost cronicar – despre care a spus ca este „fara indoiala nepopulara in anumite cercuri”.

Bezos a aratat, de asemenea, un raport al Associated Press despre o revista lucioasa de 97 de pagini, produsa de AMI, care lauda Arabia Saudita si printul mostenitor Mohammed Bin Salman. A aparut in SUA in aprilie trecut.

Printul Mohammed a fost acuzat de implicare in moartea jurnalistului – o acuzatie negata de sauditi.