Recenzie „The Irishman”: Cele mai mari hituri ale mafiei, intr-o cheie sumbru (publicat 2019)

/

5:03

0:00

transcriere

„Irlandezul” | Anatomia unei scene

Martin Scorsese povesteste o secventa din filmul sau, cu Robert De Niro, Al Pacino si Joe Pesci.

„Sunt Martin Scorsese. Si am facut filmul, „Irlandezul”. ”„ Este o onoare pentru mine sa fiu aici in seara asta pentru a-i oferi acest premiu dragului meu prieten, domnul Frank Sheeran. ” „Vorbim despre o secventa care are loc in cazinoul latin. Aveti aceasta primire minunata pentru Frank Sheeran, care, intr-adevar, este un punct culminant al vietii sale. Se presupune ca toti reprezentantii structurii de putere din acea parte a tarii sunt acolo pentru a-l sarbatori. Si chiar este evident – este pentru uniune, este pentru Hoffa si este pentru a-l sustine pe Tony Provenzano. Si este pentru a-si arata sprijinul pentru Jimmy si sprijinul lui Jimmy pentru Frank. mutualassurancesocietyofva.biz ” [Aplauze] „Punctul culminant al vietii mele. Multumesc foarte mult, foarte, foarte mult. Iar omul acesta, James Riddle Hoffa, este tipul care face treaba. ” „Sub toate acestea, ai elementele mai intunecate, care sunt barbatii care detin controlul real asupra situatiei. ” „In orice caz, din partea cea mai adanca a inimii mele, va multumesc tuturor. Pentru ca nu prea merit toate acestea. Dar am bursita si nici nu merit asta ”. „Structura scenei se refera la aspect. Dialogul nu conteaza pana cand nu aveti acest moment extraordinar, cred, intre Russell si Frank, unde Russell ii ofera lui Frank acest inel special pe care il au doar trei persoane. Si asa pentru mine, interpretarea scenei trebuia sa teasa tot sensul unei sarbatori, ca sa spunem asa, sau a unei adunari de familie, tesand tot ceea ce se afla in jurul acestor ritmuri, toate legate de muzica: Jerry Vale. imprintsol.com ” ”(CANT) Te rog …” „Are o tragedie foarte melodramatica. Stii, o dulceata si o tristete in acelasi timp. ” ”(CANT) Spune-ti tu si ochilor tai spanioli -” „Parca te duci la un eveniment, si exista factiuni. Exista factiuni. Si o fractiune poate fi politicoasa, dar nu vor zambi prea mult. Dar sunt acolo. In acest timp, se spun anumite lucruri. www.realcanadiansuperstore.com Se dau priviri, care sunt mai grele decat cuvintele. Dar aspectul principal este Anna Paquin. O intreaga secventa se invarte in jurul lui Anna – Peggy, adica – preluand subtextul a ceea ce se intampla. Se intampla probleme. Exista probleme. Si stie – Adica, mai ales chiar Anna Paquin a spus, cand a facut poza de dans, si se uita deasupra si spune ca nu am vazut niciodata asa ceva de la oameni. A spus ca a ramas-o ca persoana. ” „Doar trei oameni din lume au una dintre acestea si doar una dintre ele este irlandeza. Am una, Angelo are una, iar acum aveti una. ” „Asadar, este vorba despre echilibrarea si editarea cadrelor, care cuprind fotografii medii – aproape niciun prim-plan. g7g.milliondollars.com De obicei, de aproape mediu spre mediu, ca chiar sub umeri in sus. Asta presupune sa vezi un pic mai mult din limbajul corpului, mai degraba decat prim-planuri uriase. Motivul pentru aceasta este atmosfera si mediul inconjurator care trebuie sa fie prezent in cadru, deoarece acest lucru ii afecteaza. Si acolo ii vedeti in acel mediu si atmosfera. Daca este prea aproape, cred ca il obiectivezi intr-un fel. Impingi publicul departe. Dar unul dintre cele mai dificile lucruri de facut a fost sa-i aduci in cadru in foc larg, privind in jos, in timp ce Jerry Vale canta in fundal. Sunt ca zeii cu vedere la aceasta lume pe care au creat-o intr-un fel. Exista o singura lovitura – din punctul lor de vedere, cu o lentila lunga – in care Jimmy se plimba si ii saluta brusc lui Angelo Russo, interpretat de Harvey Keitel. Motivul este un motiv personal. www.pets4life.org Si asta a fost ca Harvey Keitel si Al Pacino nu au fost niciodata in acelasi cadru impreuna in niciun film. ” „Lucrurile au ajuns din nou cu prietenul nostru. Si unii oameni au probleme serioase cu el. Si este intr-un moment in care va trebui sa vorbesti cu el si sa-i spui ca este ceea ce este ”. „Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci am fost chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ma cu dialogul si jucandu-ma cu aspectul si pauzele – pauzele si tacerile. ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, el este si el mai sus. Adica nu este nimeni … vinfo.ru – Nu asa. Tu stii asta. Haide, Frank. Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. O stii si eu o stiu. ” Si asta a fost ca Harvey Keitel si Al Pacino nu au fost niciodata in acelasi cadru impreuna in niciun film. ” „Lucrurile au ajuns din nou cu prietenul nostru. Si unii oameni au probleme serioase cu el. Si este intr-un moment in care va trebui sa vorbesti cu el si sa-i spui ca este ceea ce este ”. „Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci am fost chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ma cu dialogul si jucandu-ma cu aspectul si pauzele – pauzele si tacerile. www.cemgmbh.com ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, el este si el mai sus. Adica nu este nimeni … – Nu asa. Tu stii asta. Haide, Frank. Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. O stii si eu o stiu. dieblok.com ” Si asta a fost ca Harvey Keitel si Al Pacino nu au fost niciodata in acelasi cadru impreuna in niciun film. ” „Lucrurile au ajuns din nou cu prietenul nostru. Si unii oameni au probleme serioase cu el. Si este intr-un moment in care va trebui sa vorbesti cu el si sa-i spui ca este ceea ce este ”. „Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci eram chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ne cu dialogul si jucandu-ma cu aspectul si pauzele – pauzele si tacerile. ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, el este si el mai sus. Adica nu este nimeni … rockclimbing.net – Nu asa. Tu stii asta. Haide, Frank. Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. O stii si eu o stiu. ” Si unii oameni au probleme serioase cu el. Si este intr-un moment in care va trebui sa vorbesti cu el si sa-i spui ca este ceea ce este ”. „Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci eram chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ne cu dialogul si jucandu-ma cu aspectul si pauzele – pauzele si tacerile. ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, si el este un elev mai inalt. www.christmannco.com Adica nu este nimeni … – Nu asa. Tu stii asta. Haide, Frank. Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. O stii si eu o stiu. ” Si unii oameni au probleme serioase cu el. Si este intr-un moment in care va trebui sa vorbesti cu el si sa-i spui ca este ceea ce este ”. stupidhurts.com „Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci am fost chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ma cu dialogul si jucandu-ma cu aspectul si pauzele – pauzele si tacerile. ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, si el este un elev mai inalt. Adica nu este nimeni … – Nu asa. Tu stii asta.

• capital
  • pfizer
  • google academic
  • sasuke
  • snapchat
  • stanley bet
  • pegasus
  • enterol
  • iphone 7 plus
  • betfair
  • chestionare az
  • orange
  • b&b shop
  • office 365
  • dem radulescu
  • windows 10 download
  • bt pay
  • ikea romania
  • traducere franceza romana
  • controloc

Haide, Frank. Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. www.bikini-swimwear.com O stii si eu o stiu. ” ”„ Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci eram chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ne cu dialogul si jucandu-ma cu priviri si pauze – pauzele si tacerile. ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, el este si el mai sus. Adica nu este nimeni … – Nu asa. Tu stii asta. Haide, Frank. stidolph.net Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. O stii si eu o stiu. ” ”„ Odata ce m-am stabilit pe dimensiunea cadrului si dimensiunea oamenilor din cadru, stiu ca atunci eram chiar eu si editorul meu, Thelma, in sala de editare, jucandu-ne cu dialogul si jucandu-ma cu priviri si pauze – pauzele si tacerile. ” „Acestea sunt cele mai mari.” „Ei bine, el este si el mai sus. Adica nu este nimeni … – Nu asa. Tu stii asta. i-hate-michaels-stores.org Haide, Frank. Daca pot bate un presedinte, pot bate un presedinte al uniunii. O stii si eu o stiu. ” pot bate un presedinte al sindicatului. O stii si eu o stiu. ” pot bate un presedinte al sindicatului. O stii si eu o stiu. ”

Martin Scorsese povesteste o secventa din filmul sau, cu Robert De Niro, Al Pacino si Joe Pesci.CreditCredit .. navigateanew.com . Netflix

De AO Scott

Publicat pe 27 septembrie 2019 Actualizat pe 31 ianuarie 2020

Irlandezul
NYT Critic’s Pick
Regizat de Martin Scorsese
Biografie, Crima, Drama, Istorie, Thriller
R
3h 29m

Unul dintre momentele canonice din toate timpurile din opera lui Martin Scorsese – si, prin urmare, in tot cinematograful american – este secventa de doua minute si jumatate din „Goodfellas”, uneori cunoscuta sub numele de „impuscatura Copa”. Intr-o singura captura neintrerupta, aparatul foto, alunecand si pivotand pentru a absorbi fiecare detaliu de-a lungul drumului, il urmareste pe Henry Hill (interpretat de Ray Liotta) si pe iubita lui, Karen (Lorraine Bracco), din masina lui Henry, prin bucatarie si in infricosator al clubului de noapte, insotit de sunetul Cristalelor cantand „Atunci m-a sarutat”. Pentru Henry, un mafiot emergent – si, de asemenea, pentru spectator, care se deplaseaza in limbul dintre spectatori si complice – sosirea la Copa este o doza pura si puternica de glamour gangster. Viata e buna.

Primul film al „Irlandezului”, cea mai recenta poveste criminala de lunga durata a lui Scorsese (care se deschide vineri in cinematografele din toata tara), evoca acea scena anterioara si o transforma pe dinauntru. Inca o data, camera pluteste pe coridoare si in jurul colturilor, insotita de un hit radio din trecut. De data aceasta este melodia „In linistea noptii” de cei Cinci Satini si suntem intr-un azil de batrani. Trecem pe langa doctori si ordonanti, atentia noastra venind in sfarsit sa ne odihnim intr-o camera linistita, aproape goala, mobilata cu mese si scaune institutionale. Ne asteapta un batran. 1stscotia.com La fel ca Henry Hill, va spune povestea asociatilor sai defavorizati si a faptelor criminale – o reminiscenta serpuitoare care va atinge unele episoade istorice notorii, multe dintre ele implicand crima.

Dar starea de spirit este diferita de aceasta data, chiar daca recunoastem cateva dintre fete (mai multe pe fetele respective in scurt timp). Anecdotele, dintre care unele amuzante, altele ingrozitoare, sunt marginite de un sentiment sumbru de absurd si umbrite de debutul rapid al uitarii. Moartea este aproape. Urmatoarele trei ore si jumatate se vor simti ca o respiratie lunga si finala in lumina care se estompeaza. Lumina este administrata de cinematograful, Rodrigo Prieto. Trecerea timpului este gestionata de editorul, Thelma Schoonmaker. Filmul este lung si intunecat: lung ca un roman de Dostoievski sau Dreiser, intunecat ca un tablou de Rembrandt.

Imagine

Joe Pesci, stanga, si Robert De Niro in cea mai recenta drama criminala a lui Martin Scorsese. Credit . k-m-meatco.com .. Niko Tavernise / Netflix

Barbatul, al carui nume este Frank Sheeran – este irlandezul pe care l-am vazut si este interpretat de Robert De Niro – are cateva informatii de impartasit despre ceva la care toata lumea avea grija, o informatie pe care la un moment dat ar putea sa o aiba l-au prins si multi alti oameni ucisi. De fapt, multi oameni au fost ucisi. Unul dintre ei ar fi putut fi James Riddle Hoffa, mai cunoscut sub numele de Jimmy, fostul presedinte al Fratiei Internationale a Teamsterilor.

In zilele noastre, Frank considera ca numele Jimmy Hoffa nu mai inseamna prea mult. In deceniile de dupa cel de-al doilea razboi mondial, totusi, cand munca organizata si crima organizata erau forte puternice in tara, numele a starnit frica si admiratie in inimile politicienilor, rachetei si fortelor de munca obisnuite. „In anii ’50, era ca Elvis”, spune Frank despre omul care i-a fost sef, prieten si eventual cariera. „In anii ’60 era mai mare decat Beatles.”

In 1975, Hoffa a disparut, iar speculatiile despre ceea ce i s-a intamplat au fost, timp de multi ani, lucrurile teoriilor conspiratiei salbatice si rutinelor de stand-up-comedy. www.bestevidence911.com Jack Nicholson l-a interpretat intr-un film biografic din 1992, scris de David Mamet si regizat de Danny DeVito.

„Irlandezul”, cu un Al Pacino infricosator, fierbinte, dezarmant de tandru in rolul Hoffa, nu concureaza cu filmul respectiv sau incearca sa corecteze recordul istoric. A existat un adevarat Frank Sheeran, care a sustinut intr-adevar implicarea in moartea lui Hoffa, desi nu toata lumea il crede. Scorsese, pornind de la adaptarea lui Steve Zaillian a unei carti de Charles Brandt (numita „I Heard You Paint Houses”), asambleaza un fel de hituri grozave. Jocul de cuvinte este destinat: aceasta este o istorie a Statelor Unite in cateva zeci de crime. Unii sunt obscuri, cum ar fi lovirea unui tip pe nume Whispers (care nu trebuie confundat cu un tip diferit pe nume Whispers) care si-a infipt ciocul in baia de pasari gresita. Altii au inca o stralucire de tabloid subtire, cum ar fi filmarea „Crazy Joe” Gallo la Clam House din Umberto din Manhattan. Adaugati asasinatul lui John F.

Dar afacerile publice si cronicile Cosa Nostra nu sunt cu adevarat despre ce este vorba in acest film. Nu ma intelegeti gresit: exista o multime de traditii groaznice, nebunesti, de sange si sos de rosii, tipi cu porecle colorate, episoade care se indeparteaza de complotul principal. www.cineramadome.com Din cand in cand, ecranul va ingheta si va aparea o nota care indica data si modul mortii eventuale a unui personaj minor. Acestea nu sunt fapte pentru examenul final, ci fac parte dintr-o lectie mai profunda si mai trista, care are legatura cu inevitabilitatea pierderii. Pierderea vietii, da, dar si eroziunea sensului care insoteste estomparea experientei in memorie si memoria in nimic.

Ceea ce il intereseaza pe Scorsese – ceea ce i-a pasat intotdeauna cel mai mult – nu sunt fapte, ci sentimente. La fel ca multe dintre celelalte filme ale sale, „Irlandezul” petrece ceva timp mapand structurile puterii si codurile de comportament care guverneaza felia sa de realitate. Frank, castigandu-si existenta ca sofer de camion in Pennsylvania, dupa ce a slujit in cel de-al doilea razboi mondial, devine soldat in gloata din Philadelphia, lucrand mai ales pentru un capo local pe nume Russell Bufalino (Joe Pesci). Russell, al carui var (Ray Romano) este avocat de mafie, il leaga pe Frank de Hoffa. Prin vremurile de spalare si slabiciune, Golful Porcilor si Watergate, cei doi sefi comanda loialitatea lui Frank pentru urmatorii 20 de ani sau cam asa ceva.

Activitatea de altoire, extorcare si trafic de influenta ii ocupa pe toti acesti oameni, dar „Irlandezul” isi gaseste centrul emotional in vicisitudinile prieteniei lor. Aceasta este imaginea cea mai putin sentimentala a lui Scorsese despre viata mafiotului si, din acest motiv, cea mai puternica. www.pentaxgallery.com Hoffa, cu toata beligeranta lui vant, este, de asemenea, meschina pana la nevroza. El nu suporta cand un rival de la Teamster, Anthony Provenzano (Stephen Graham), apare tarziu la o intalnire imbracat in pantaloni scurti. Hoffa se concentreaza fara mila pe bani si putere, cu exceptia cazului in care exista posibilitatea unei inghetate.

Imagine

Al Pacino in rolul lui Jimmy Hoffa, centru, flancat de Ray Romano, la stanga si Robert De Niro in „The Irishman”. Credit … Niko Tavernise / Netflix

Nu vreau sa spun ca Pacino si Scorsese il fac pe Hoffa adorabil, ci mai degraba ca il redau la scara umana. Russell si Frank, fotografii mari in sine, sunt si ei barbati mici. In plus fata de verificarea periodica a lui Frank in senescenta sa singuratica, filmul sare in mod repetat la o calatorie fatidica pe care el si Russell l-au facut cu sotiile lor (Stephanie Kurtzuba si Kathrine Narducci), o calatorie la fel de intoxicata cu banalitatea mijlocului secolului, mijlocul viata de casatorie de clasa ca o poveste a lui John Updike.

Si in acele momente de liniste, puterea elegiaca a „Irlandezului” se impune cu adevarat. Miscarea inainte a timpului duce la o singura destinatie, dar filmele o pot face sa ruleze si inapoi. Scorsese si-a „decolorat” digital actorii principali, in special De Niro si, desi efectul se obisnuieste, nu te scoate din imagine mai mult decat ar putea face machiajul sau protezele. Chipul lui De Niro pare putin incetosat cand Frank ar trebui sa aiba 40 si 50 de ani, dar ceea ce este mai frapant este ca corpul de care este atasat pare a apartine sinelui actual al actorului, in varsta de 76 de ani.

Exista ceva frumos si potrivit in acea incongruenta si, de asemenea, despre prezenta a atat de multi actori pe care i-am vazut in alte filme Scorsese. Harvey Keitel apare, la fel ca Welker White, care a fost babysitterul lui Henry Hill in „Goodfellas” si este Jo Hoffa, sotia lui Jimmy, aici. Pesci, care a lipsit in mare parte din filme in ultimii 20 de ani, este revelatia. Si-a pierdut strungul si smecherul care obisnuiau sa-i defineasca (si uneori sa-i submineze) spectacolele si face totul cu ochii lui tristi, vigilenti si cu fata lui minunata, cu coaja de nuc. Cand el si De Niro sunt impreuna pe ecran, tu crezi in puterea artei.

Dar nici „Irlandezul” nu este sentimental in aceasta privinta. Este un cadou pentru cinefili, cu siguranta – va ajunge in cinematografe pe 1 noiembrie, pe Netflix pe 27 noiembrie – dar si o recunoastere sumbra a limitarilor. Alaturi de povestea carierei lui Frank, exista si una, aproape invizibila pentru el, despre pretul platit de femeile din viata sa, in special de fiica sa Peggy. Peggy (jucat in copilarie de Lucy Gallina si apoi de Anna Paquin), ii place Hoffa si se strecoara de Russell. Desi abia spune un cuvant, tacerea ei da un verdict condamnat asupra tatalui ei si asupra lumii sale. De asemenea, reprezinta un gest din partea lui Scorsese fata de unele dintre povestile pe care nu le-a ales sau a stiut sa le spuna de-a lungul anilor. Acesta este un alt fel de pierdere.

A viziona acest film, mai ales in lunga si gratioasa sa miscare finala, inseamna a simti un cerc inchizandu-se. Acesta nu este ultimul film pe care il va face Scorsese sau ultimul film pe care il va face cineva despre Mafia in perioada de glorie, dar ajunge intr-un fel de loc de odihna. Nu este usor, in niciun caz, intrucat ceea ce „Irlandezul” priveste inapoi este o mostenire de violenta si risipa, de oameni prea duri si intentionati sa fie plansi. Un monument este un lucru complicat. Acesta este mare si solid – si, de asemenea, surprinzator, extrem de delicat.

Irlandezul

Evaluat R. Toata lumea moare. Durata: 3 ore 30 minute.

Publicitate