Recenzie: „Divin Sex” de Jonathan Grant – bobthune.com

De Bob Thune | 27 iunie 2016 27 iunie 2016

Jonathan Grant, Sex Divin (Grand Rapids: Brazos Press, 2015).

Cea mai mare problema cu cartile crestine bune despre sex … este lipsa acestora.

Nu vreau sa spun ca crestinii nu scriu despre sex. Avem si facem. Dar scrisul nostru tinde sa fie subtire si simplist. Scriitorii crestini nu au reusit in cea mai mare parte sa se implice in relatarile culturale semnificative despre sexualitate si personalitate care incadreaza contextul gandirii moderne. Asa cum spune Jonathan Grant, ceva despre momentul nostru cultural „face ca viziunea crestina a sexualitatii sa para naiva si nerealista in cel mai bun caz, si in mod rau represiva in cel mai rau caz, chiar si pentru multi tineri crestini.” SI Aceasta este problema pe care trebuie sa o rezolve biserica. In general vorbind, noi nu ofera instruire morala. Dar acea instructiune morala este adesea divortata de un cadru narativ coerent care il face semnificativ .

Acesta este golul pe care Grant incearca sa-l completeze cu cartea sa excelenta Divine Sex (Brazos Press, 2015). Este o carte atenta, o carte cu sens, chiar si o carte convingatoare (asa cum sustine subtitlul ei). De ce? Pentru ca Grant intelege profund atat viziunea biblica a sexualitatii, cat si contextul cultural modern in care cautam sa traim aceasta viziune.

Convingerea de baza a acestei carti este ca credinta crestina si cultura seculara exista intr-o interrelatie complexa. Acest lucru creeaza atat provocari cat si oportunitati pentru ucenicie. Prima parte a cartii are in vedere urmatoarele intrebari: care este sinele modern si cum abordeaza relatiile sexuale? Cum a modelat momentul nostru cultural ceea ce gandim si facem in acest domeniu? Dupa identificarea semnelor vremii si a influentei lor, a doua parte va propune o viziune crestina alternativa a identitatii personale ca baza pentru un model practic de formare, care sa integreze problemele legate de sexualitate si relatii (Grant, 25).

Cu alte cuvinte, Grant va plasa discutia despre sexualitatea in categoria mai mare de personhood . Sexul este ceva ce fac persoanele si astfel viziunea noastra despre sexualitate este in intregime legata de intelegerea sinelui nostru. Situat in acest context, devine clar ca o viziune contra-culturala a egoismului este cruciala pentru o etica sexuala crestina.

Prima parte a cartii lui Grant, intitulata „Mapping the Modern Sexual Imaginary”, stabileste denumirea influentelor culturale care modeleaza sinele modern si, prin urmare, viziunea moderna a sexualitatii. Pe baza unei cercetari sociologice academice, Grant face ca aceasta parte a cartii sale sa fie aproape inabordabila – aceasta este exact asa cum stau lucrurile si studiile o dovedesc. El se concentreaza pe cinci caracteristici ale peisajului nostru cultural care ne modeleaza gandirea despre sex:

• Individualism: traim intr-o „cultura a autenticitatii” care ne incurajeaza sa ne cream propriile credinte si sa ne exprimam propria identitate unica. Deoarece suntem formati de individualism, ne gasim prinsi intre intimitate si autonomie, incapabili sa sustinem angajamente profunde de teama ca ne vor impiedica sa fim „adevarati pentru noi insine”.
  • Libertate: am fost invatati sa intelegem libertatea ca pe o alegere personala fara restrictii, fara restrictii. Datorita acestei gandiri (gresite), suntem prinsi in „capcana libertatii”, dorind autonomie totala si autodeterminare, dar ne-am oprit din indrumarea si prietenia profunda care ne pot ajuta de fapt sa crestem la maturitate deplina.
  • Consumerismul: capitalismul modern ne antreneaza sa dobandim, sa consumam si sa mergem mai departe, cu noutate ca impuls al nostru calauzitor. Sub influenta consumismului, oamenii si relatiile devin marfuri. „Ce facem cu lucrurile, vom face inevitabil cu oamenii.”
  • Hipersexualitate: cultura noastra a redus sexualitatea la sex. Acest lucru ne determina sa folosim sexul ca „tehnologie a fericirii”, golind sexul de sensul ei mai profund si pierzandu-ne capacitatea de intimitate relationala. Intr-o lume cu porno, „Devenim performanti si consumatori, mai degraba decat participanti autentici”.
  • Pierderea transcendentei: viziunea naturalista, stiintifica a lumii ca sistem inchis, a scazut sensul nostru de sens sau de scop in univers. Traim cu un „orizont scazut”. Din cauza acestei pierderi a transcendentei, ne lipseste o viziune coerenta pentru viata si pentru sexualitate si ne ramane cu obiectivul restrans utilitar de a urmari placerea si de a evita durerea. Consideram relatiile ca fiind tranzactionale. „Corpurile noastre devin masini de placere.”

Aceasta sectiune a cartii nu este tocmai incurajatoare. Influentele sexuale malformative din jurul nostru sunt multe si puternice, iar Grant le descrie cogent. Dupa ce vor citi portretul sau sumbr, cititorii vor fi gata sa imbratiseze o strategie mai profunda, mai atenta si mai holistica pentru ucenicia crestina. Si asta este ceea ce Grant isi propune sa ofere in a doua parte: Cartarea unui nou curs pentru formarea crestina. El vrea sa ne gandim in termeni de contra-formare : nu doar predarea doctrinei de baza, ci conturarea unui „imaginar social crestin” care are in vedere un tip de viata cu totul diferit.

Aceasta a doua sectiune este stralucirea proiectului Grant. In loc sa se concentreze pe o simpla instructiune morala, Grant vrea ca crestinii sa imbratiseze viziunea groasa si coerenta a personalitatii umane care fundamenteaza etica sexuala biblica si ii confera sens si semnificatie. Biblia ne ofera o noua viziune, o poveste noua, o comunitate noua si noi practici.

• O noua viziune: Etica sexuala biblica isi are originea intr – o viziune globala asupra vietii , care este eshatologica (axat pe viitor Imparatia lui Dumnezeu), metafizic (intemeiata intr – o viziune a realitatii ultime care ancoreaza viata noastra acum), si formatoare (virtue- conturarea, nu doar urmarea regulilor). „Viziunea crestina a sexualitatii este mai putin ca sa scoti semnele„ Nu umbla pe iarba ”si mai mult ca sa marchezi granitele unui camp, astfel incat jocul vietii sa poata fi jucat bine si cu convingere … Inimile noastre trebuie sa fie cu adevarat captivate prin bunatatea viziunii crestine despre viata, astfel incat intregul nostru sine este indreptat catre ea sau angajamentul nostru de a trai in ton cu ea va fi fragil. ”
  • O noua poveste: cultura moderna este un povestitor puternic. Ne ofera o dieta constanta de „scenarii sexuale” care intaresc o relatare particulara a sexualitatii. In schimb, crestinii trebuie sa practice „ucenicia narativa” – cufundandu-ne in povestea Evangheliei intr-un mod care contracareaza scenariile sexuale ale culturii noastre. „Cel mai important lucru pe care il puteti face pentru familia si comunitatea bisericeasca poate fi … [sa] dezvoltati o poveste comuna puternica.”
  • O noua comunitate: Ca temei zero pentru contra-formarea crestina, biserica trebuie sa fie un context gros, adanc si formativ, nu doar o adunare sociala saptamanala. Familia lui Dumnezeu trebuie sa-si hraneasca copiii spirituali – nu doar invatand adevarul, ci si modeland virtutea si formand identitatea. Deosebit de important in acest proces este rolul exemplarilor – exemple vii mature care intruchipeaza credinta si pot oferi un model pentru altii.
  • Noi practici: Crestinismul evanghelic are tendinta de a sublinia obiceiurile si ritualurile. Grant citeaza dezvaluirea lui Richard Rohr ca „nu ne gandim noi in moduri noi de a trai; traim noi insine in noi moduri de a gandi. ” Prin urmare, avem nevoie de contra-practici crestine care ne pregatesc pentru moduri alternative de a ne imagina si de a trai. Discipline precum rugaciunea, studiul personal al Bibliei, imersiunea intr-o comunitate cu grupuri mici, inchinarea intrupata si singuratatea ne ajuta sa ne antrenam pentru viata in regat. In loc sa se astepte doar la aceste practici, biserica trebuie sa devina un laborator in care aceste obiceiuri pot fi construite si explorate impreuna.

Oricat de utila este viziunea de ansamblu a lui Grant, adevaratul geniu al acestei carti este in detalii. O propozitie de aici sau un paragraf nu va opri cititorul rece si va provoca o trezire a unei noi perspective. Marjele copiei mele sunt pline de exclamatii scribite precum „Da!” si, in sfarsit!” si „Acesta este bine”. Iata cateva exemple:

• In timp ce cultura contemporana se gandeste la sex in principal ca la o experienta, Scriptura si traditia crestina s-au gandit intotdeauna in ceea ce priveste virtutea sau caracterul. Sexualitatea crestina este in primul rand ceva ce devenim si nu ceva ce facem.
  • „Castitatea” este un concept profund neinteles astazi. Avem tendinta de a o asocia cu celibatul sexual, dar castitatea este o virtute care se leaga in egala masura de singuratate si casatorie; nu este vorba deloc direct despre sex. Castitatea este… sinceritatea sau integritatea emotionala, prin care ne exprimam cu sinceritate sentimentele.
  • Modul in care discipolam oamenii din cadrul bisericii … stabileste reguli morale clare, mai degraba decat sa ne gandim la cum am putea deveni un fel de oameni care traiesc de fapt prin aceste convingeri. Defectul acestei abordari cognitive este presupunerea sa ca toata lumea este matura din punct de vedere moral si are puterea de a face orice vrea sa faca.

Viziunea teologica a lui Grant despre unica este frumoasa si convingatoare. Observatiile sale despre „sexualitatea sociala sau afectiva” sunt uimitor de perceptive. Iar distinctia sa nuantata intre „dorinta de sex” si „dorinta sexuala” va alimenta o noua speranta in cei care doresc sa traiasca cu integritate sexuala.

Saptamana trecuta, unul dintre prietenii mei a mers la un eveniment de tineret, unde vorbitorul a provocat adolescentii spre puritatea sexuala. A fost discutia standard „salvati sexul pentru casatorie”. Aceste mesaje, desi adevarate si necesare, vor avea o putere din ce in ce mai putin persuasiva in imaginarul social modern – motiv pentru care avem nevoie de resursa excelenta pe care Jonathan Grant ne-a oferit-o. Daca doriti sa vorbiti in mod semnificativ despre sex … daca aveti nevoie sa va rascumparati propria gandire despre sex … daca doriti sa discutati pe altii intr-o viziune a sexualitatii crestine, care este frumoasa si convingatoare … aveti nevoie de cartea lui Jonathan Grant pe raftul vostru.

japoneze mature porno http://facepic.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/
filme porno cu obeze http://sunassociates.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/filme-porno/amatori
filme porno cu masaje http://www.radwellint.biz/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/filme-porno/asiatice
filme porno gratis cu virgine http://www.cybertracker.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/filme-porno/beeg
porno gratis romania http://westernallianceleasing.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/tanara-studenta-este-fututa-de-2-colegi-de-facultate
filme porno online gratis fortat https://sviaccelerator-dot-yamm-track.appspot.com/Redirect?ukey=1T3T5egbxUrJgpSEsxfXCsGlXhByUZpRldnlMBRO6low-656009703&key=YAMMID-64279612&link=https://adult66.net/o-prostituata-frumoasa-face-sex-pe-bani
filme porno cu sani mari http://d3j.valeroportarthur.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/tipa-cu-curul-mare-este-fututa-in-anus-de-iubitul-ei
porno femei frumoase http://yjp.mobiltech.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/ii-place-sa-calareasca-pula-are-16-ani-si-se-fute-in-draci
filme porno romanesti http://www.celendin.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult66.net/ii-place-sa-suga-doua-pule-si-sa-se-futa-cu-ele-una-in-cur-si-una-in-pizda