Recenzie de film: Booksmart

Debutul regizoral al actritei de la Hollywood, Olivia Wilde, este „ca Lady Bird, dar mai rau”, scrie Caryn James.

B

Booksmart este primul film al actritei Olivia Wilde ca regizor si nu este de mirare ca primeste spectacole vibrante din distributia ei. O multime de actori transformati in producatori de film fac asta. Spre deosebire de majoritatea dintre ei, ea face mult mai mult, respirand o viata hilara noua in doua genuri obosite. Un film de prietene feminin in masca unui film de petrecere la liceu, Booksmart este interminabil amuzant si revoltator, dar intotdeauna intemeiat pe relatia sa centrala realista.

Conceptul este familiar. Molly si Amy, studenti de la grindstone, decid sa recupereze timpul pierdut in noaptea dinaintea absolvirii, mergand la petrecerea cool a copiilor – doar daca o pot gasi.

Cu eroinele sale tocilare, filmul ecou Superbad, dar fara cautarea alimentata cu testosteron de a face sex. In descrierea legaturii dintre prietenele de sex feminin, este un pic ca domnisoarele de onoare, dar mai tanara. Si in descrierea sa emotionanta a majoritatii inainte de facultate, este ca Lady Bird, dar mai rau.

Mai multe asa:

• Recenzie de film: Pokemon Detectiv Pikachu
  • Recenzie de film: Long Shot
  • Zece filme de urmarit in luna mai

Ceea ce face Booksmart unic este sentimentul sigur al lui Wilde despre cat de mult sa exagerezi pentru efectul comic. Exista un ocol improbabil in drum spre petrecere prin intermediul unui iaht si o schimbare de garderoba datorita unui profesor cu cateva rochii verde stralucitoare in masina. Cu toate acestea, legatura dintre Molly si Amy, cu expresiile sale stenografice si confidentele impartasite, este intensa exact asa cum sunt prieteniile adolescentilor.

Vedetele filmului isi creeaza personajele cu acelasi echilibru perfect de realitate si absurditate mai mare decat viata.

Beanie Feldstein (Lady Bird) joaca rolul lui Molly, presedintele clasei s-a indreptat spre Yale in toamna. Feldstein este grozav oferind priviri comice abile si la fel de bun in portretizarea unui personaj care se simte atat superior superior colegilor ei de clasa mai putin intelectuali, cat si profund nesigur. Incepe ziua in dormitorul ei, care prezinta pe perete un afis al lui Michelle Obama, ascultand benzi de auto-imputernicire, care se sfarsesc in mod ridicol cu ​​balustrade furioase impotriva oricui se indoieste de tine.

Cea mai buna prietena si vicepresedinte de clasa Amy este la fel de inteligenta, dar mai putin asertiva. Este gay si este atat de lipsita de experienta incat nici macar nu este sigura de mecanica sexului cu o alta femeie – un secret pe care ni-l dezvaluie lui Molly si, bineinteles, noua. A fi sincer in ceea ce priveste sexul este un alt mod in care filmul isi bazeaza comedia in viata reala. Molly o incurajeaza pe Amy sa mearga la petrecere si sa o faca sa se mute cu o fata de skateboard care ii place, chiar daca nu sunt siguri daca acea fata este gay.

Fiecare personaj secundar este bizar amuzant in felul sau distinct. Jared (Skyler Gisondo) este un copil bogat care incearca sa-si cumpere prietenia si este surd de ton cu ce sa-i mituiasca pe colegii sai de clasa. Pungile cadou care contin tricouri cu poza lui sunt printre cele mai proaste idei ale sale. Cel mai bun prieten al lui Jared, Gigi (Billie Lourd), este un personaj minor, dar unul dintre cele mai importante momente comice ale filmului – o creatura ametita, asemanatoare unui sprite, care poarta rochii gazoase si benzi la fel de elaborate ca fascinatorii si are o capacitate uimitoare de a aparea peste tot Molly si Amy sunt.

Jason Sudeikis il interpreteaza pe profesorul principal, care spune ca nu poate astepta sa scape de studenti. Slujba lui cu jumatate de norma il pune in calea fetelor in timp ce incearca sa navigheze la petrecere si le spune despre o idee isterica pentru un roman politist. Doamna Fine (Jessica Williams) este profesorul pe care il cheama la plimbare atunci cand sunt blocati si care ii incurajeaza sa-si ia rochiile verzi pentru a inlocui ceea ce ei considera a fi zdrobitoare tinute de petrecere – salopete potrivite albastru marin, cu berete potrivite doar te fac sa te intrebi „La ce se gandeau?”

Wilde ritmeaza fiecare scena cu sincronizare experta. Fiecare atingere ciudata a dulapului functioneaza, iar aspectul filmului este viu colorat, dar credibil. Stie, de asemenea, exact cand sa cada in cateva scene minunat de inventive. Cand Gigi le spune lui Molly si Amy ca le-a hranit capsuni acoperite cu droguri, fetele cu dantela isi pierd mintile si se vad ca niste papusi in stil Barbie. Sunt ca niste adolescenti care iau o inghititura mica de bere si dintr-o data cred ca se invart beti.

Molly are o viata fantastica deosebit de bogata. Cand vede un tip pe care il indragosteste la petrecere, visul ei devine pe ecran in timp ce danseaza ca Fred Astaire si Ginger Rogers intr-un vechi film alb-negru. Wilde trece de la asta la acelasi tip care-i zdrobeste o cutie de bere in cap.

Pana la sfarsit, prietenia lui Molly si Amy devine cu adevarat emotionanta. Intr-o scena cruciala, auzim brusc Unchained Melody pe coloana sonora, o melodie despre indragostitii separati, atat de melodramatica, excesiva si nepotrivita cu ocazia incat creeaza un alt moment comic. La fel ca o mare parte din Booksmart, este total nepotrivit si este corect.

★★★★ ☆

Si daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com , numit „Daca ai citit doar 6 lucruri in aceasta saptamana”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Culture, Capital and Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.