Recenzia Hunt: Donald Trump a gresit aceasta satira vicleana

Acest film de actiune care ii pune pe liberali impotriva conservatorilor a fost initial retras de la lansare dupa ce a fost atacat de presedinte. Dar este mai inteligent decat criticii sai, scrie Caryn James.

Conservatorii, straini unii de altii, sunt descarcati intr-un camp verde larg, unde a fost lasata o lada plina de cutite, arme de mana si arme de asalt pentru a le folosi in autoaparare. De ce sa nu faci sport in timp ce incerci sa stergi opozitia? Vanatul este luat de gloante si sageti de la urmaritori nevazuti, ca si cum ar fi Jocurile Foamei cu un avantaj politic. Emma Roberts, Justin Hartley si Ike Barinholtz joaca unele dintre prada.

Betty Gilpin (de la GLOW) este Crystal, care lucreaza la o companie de inchiriere de masini, are un zgomot sudic si apare ca eroina ticaloasa, o armata de o femeie surprinzator de excelenta la tragere, injunghiere si trantire. Din momentul in care ea scapa de pe camp si intra in magazinul de tara al lui Ma si Pop pe un drum de pamant din Arkansas, ea este o Rambo din paduri, care depaseste si depaseste pe toti cei care o ameninta.

Regizorul, Craig Zobel, este cunoscut pentru dramele independente care abordeaza probleme hot-button, inclusiv Compliance, in care un manager de restaurant este inselat in cautarea unui angajat. De asemenea, se dovedeste a fi un regizor de actiune eficient, inclinat in ritmul rapid si suspansul genului.

Chiar si atunci cand actiunea este cea mai feroce, dialogul poarta o tema de neiertat: nu exista eroi politici aici. Conservatorii sunt simpatici la inceput ca cei care nu sunt caini, dar se pare ca fiecare are un trecut neplacut. Personajul nenumit al lui Barinholtz demonizeaza cu ura pe liberali pe social media. Gary (Ethan Suplee), care gazduieste un podcast, este un teoretician al conspiratiei care ii spune lui Crystal ca „statul profund” al guvernului a orchestrat vanatoarea.

Pe de alta parte, Hilary Swank joaca rolul unui CEO puternic care respinge oamenii din clasa inferioara drept animale, dar personajul ei este vazut doar din spate pentru o mare parte din film. Ceilalti vanatori de stanga sunt chiar mai prost definiti, batjocoriti pentru corectitudinea lor politica, o tinta prea usoara. Putem radacini pentru Crystal, deoarece ea este o enigma, apolitica si axata pe supravietuire. Pe masura ce echilibrul puterii se misca inainte si inapoi si chiar intr-o tabara de refugiati dintr-o alta tara, filmul ne intelege inteligent cu privire la ceea ce ar putea fi real – teoria conspiratiei lui Gary ar putea fi adevarata? – si ce ar putea fi un truc in joc.

Exista o lunga istorie a satirelor care se confrunta cu probleme, deoarece filistenii i-au luat in serios. Viata lui Brian a lui Monty Python (1979), o trimitere ireverenta de filme biblice, a fost pichetata in SUA si interzisa in unele orase europene. A Clockwork Orange (1971) a fost scoasa din cinematografele din Marea Britanie timp de zeci de ani, dupa acuzatii de omoruri imitante si amenintari cu moartea impotriva regizorului Stanley Kubrick. Si in 2014, Interviul, cu Seth Rogen si James Franco in calitate de jurnalisti care intervievau o versiune caricaturizata a liderului suprem Kim Jong Un, l-a infuriat pe adevaratul Kim, incat Coreea de Nord a spart e-mailurile Sony. Filmul, care este prost si amuzant, a fost aruncat direct pe platformele de streaming.

Dar reactia gresita la Vanatoare depaseste ignorarea tonului sau satiric. Acest film aterizeaza intr-o lume inundata de discursuri politice urate, de minciuni neplacute si de troli pe internet, care variaza de la podcast-uri mici la presedintele Statelor Unite. Nu este de mirare ca un film atat de clar despre cinismul si diviziunea acestui moment a devenit si victima sa.

★★★ ☆☆

The Hunt este lansat astazi in Marea Britanie si Irlanda, iar pe 13 martie in SUA.