Categorii
Seo

Partea secreta a unei insule thailandeze aglomerate

(Credit de imagine:

Gunter Flegar / Alamy

In fiecare zi, mii de calatori se aduna in Golful Maya din Thailanda, locatia filmului lui Leonardo DiCaprio The Beach. Colleen Hagerty a gasit o modalitate de a evita masele.

T

Insulele Phi Phi din Thailanda nu sunt in niciun caz un teritoriu neexplorat. Situat in largul coastei Krabi din sudul Thailandei, arhipelagul este cel mai bine cunoscut pentru cele mai mari doua insule, Phi Phi Don si Phi Phi Leh. Zapacite in ghiduri si indragite de setul de excursionisti, aceste insule sunt renumite pentru plajele lor cu nisip, apele calde si stancile falnice falnice. Cu toate acestea, exista un dezavantaj: mii de turisti isi ratacesc tarmurile in fiecare zi, in special in sezonul de varf din noiembrie pana in martie.

Asadar, aproape ca nu mi-am putut crede ochii cand am fost trezit de soarele care rasare pentru a vedea cea mai faimoasa dintre plajele Phi Phi complet goale.

Array

• Articol asociat: Unde se stabilesc tiganii marini

Dupa ce am petrecut cateva zile pe Phi Phi Don, cel mai mare dintre cele doua, m-am saturat rapid de navigarea in nenumaratele statiuni, restaurante si suveniruri ale insulei, printre zdrobirea constanta a altor turisti.

Phi Phi Don, cea mai mare insula din arhipelag. (Credit: Thinkstock)

Am fost usor leganat cand am auzit despre oportunitatea de a petrece o noapte acostata la Phi Phi Leh nelocuita. Cea mai cunoscuta pentru Maya Bay, locatia paradisului personal al lui Leonardo DiCaprio in filmul din 2000 The Beach, insula a fost o destinatie de top pentru excursii de o zi de cand a fost lansat filmul.

Zeci de barci cu motor, feriboturi si barci traditionale cu coada lunga pleaca in fiecare zi din Krabi, Phuket si Phi Phi Don catre Golful Maya, pline de calatori dornici sa experimenteze insula salbatica, neexplorata, vazuta in film. Aceste multimi ingreuneaza imaginarea lui Phi Phi Leh ca pe un paradis pustiu. Cea mai lunga intindere de nisip din Golful Maya nu are mai mult de 200 m latime, asa ca plajasii sunt adesea intinsi umar la umar, in timp ce snorkellerii se lovesc unul de celalalt in timp ce incearca sa inoate in jurul barcilor ancorate.

Fiind un parc national desemnat, dezvoltarea si vizita la Golful Maya raman sub jurisdictia guvernului thailandez, care a inceput sa impuna interzicerea tuturor vizitatorilor peste noapte in 2012. Un singur operator de turism, Maya Bay Tours, ofera acum oaspetilor ocazia unica de a vedea insula dupa apusul soarelui intr-o excursie de peste noapte si am avut norocul sa prind un loc ravnit intr-unul din turneele sale de sezon inalt.

Imbarcandu-ma pe barca turului la docul Phi Phi Don, am fost incantat sa vad ca grupul era mic, doar aproximativ 30 de colegi de calatorie provenind din toata lumea. Dupa o plimbare pitoreasca de 20 de minute, barca a intrat in intrarea in Golful Maya. Vederea nisipului galben pal si a palmierilor luxurianti incadrati de stanci zimtate a ascuns grupul, in afara de sunetul camerelor care faceau clic. Intrucat am ajuns la sfarsitul dupa-amiezii, tarmul nu era lipsit de multime, dar fara statiuni falnice in departare sau vanzatorii ambulanti care impingeau suveniruri si gustari, plaja a aparut totusi la fel de magica ca in debutul de film.

Soarele apune peste inotatorii din Golful Maya. (Credit: ruben i / Maya Bay pe Koh Phi Phi Leh / Flickr / CC BY 2.0)

Cand o patura de intuneric a alunecat peste cer, ultimele barci au plecat si a fost in sfarsit timpul sa exploram cu adevarat. Mergand de-a lungul nisipului racoros si matasos, cu doar lumina slaba a barcii noastre in departare pentru a ilumina plaja, a fost usor sa ne imaginam ca am fost primii oameni care au vizitat insula vreodata. In afara de valurile care bateau pe mal, era aproape linistitor, o usurare binevenita fata de basul puternic cu care ma obisnuisem in serile mele de la Phi Phi Don.

Pentru a avea o impresie reala asupra insulei noaptea, ghizii nostri ne-au dus intr-un tur prin cararile sale nemarcate, nisipoase. Lanterna in mana, i-am urmarit provizoriu prin intunericul impadurit, plin de tufisuri si copaci creand umbre infricosatoare. Unul dintre ghizi, Coco, s-a dovedit a fi un expert in descoperirea celor mai rari locuitori ai insulei: arborele care urca crabul.

Mult mai mari decat micii crabi pustnici si de nisip vazuti in mod obisnuit pe plajele thailandeze, acesti crabi au clesti puternici care le ofera capacitatea unica de a se ridica pana la varful copacilor. Coco a tinut unul pana la bucuria tipatoare a grupului, asigurandu-ne ca, in ciuda faptului ca sunt cam la fel de mari ca fetele noastre, acesti crabi se tem foarte mult de oameni si nu ne-ar face rau. Sunt cele mai mari creaturi de pe insula; in timp ce este bogat in flora, nu sustine prea multe animale salbatice.

Vizitatorii nu au voie sa doarma pe insula, asa ca ne-am intors la barca pentru a ne intoarce noaptea, doar pentru a gasi o surpriza in magazin: o baie la miezul noptii. Apele albastre limpezi ale dupa-amiezii erau acum un negru catifelat, disimuland cu usurinta orice pericole care se ascundeau dedesubt.

Din fericire, in loc de pradatori, marea era plina de plancton bioluminiscent. De dimensiuni microscopice, planctonul se aprinde puternic cand este deranjat, o reactie chimica asemanatoare celei observate in licurici. O serie de factori de mediu imprevizibili trebuie sa se alinieze pentru ca planctonul sa fie vazut, asa ca am fost extrem de norocosi sa vedem un spectacol de lumina magic care rivaliza cu stralucirea stelelor de deasupra.

Apele turcoaz ale Lagunei Pileh. (Credit: momo / Pileh Lagoon / Flickr / CC BY 2.0)

A dormi pe barca nu era un exercitiu de lux, cu doar o saltea din spuma, un sac de dormit si o perna mica, dar balansarea usoara a barcii si briza rece m-au adormit repede.

Rasaritul de dimineata a doua zi a permis inca o vizita pe plaja goala inainte ca barcile de tur sa isi intoarca nedorit. Dupa o ultima inot in Golful Pileh din apropiere, ne-am indreptat inapoi catre agitatia din Phi Phi Don. Am inchis ochii, visand deja cu privire la noaptea mea pe insula pustie.

(Credit: Mark Fischer / Maya Bay Boats / Flickr / CC BY-SA 2.0)

(Credit: Colleen Hagerty)

(Credit: Gunter Flegar / Alamy)