Otto Dix: Cronicarul razboiului mondial si al Republicii Weimar | DW | 10.02.2017

Frica cetateana si vedeta a scenei artistice, soldat convins si necrutator mustrator de razboi, dandy si om de familie. yellowtagteam.com Otto Dix nu a putut fi descompus – mai ales nu ca artist. www.adam-eve-sex-toys.com

Pictorul si graficianul, nascut in Gera, Turingia, in 1892, avea o mare varietate de stiluri. partner-management.net In calitate de tanar talent la Scoala de Arte Aplicate din Dresda, a fost influentat atat de vechii maestri, cat si de expresionisti, mai presus de toate de Vincent van Gogh. judyolausen.com La inceputul primului razboi mondial, in 1914, Otto Dix s-a oferit voluntar pentru serviciu: mai mult de trei ani a luptat pe linia frontului si a fost onorat de mai multe ori pentru vitejia sa. www.grandparentsmagazine.com Experientele din transee au avut o influenta decisiva asupra vietii si operei sale. settlerscabinbusinesscenter.biz Niciun alt artist al secolului XX nu si-a procesat experientele de razboi la fel de direct, intunecat si impresionant in imagini ca si el. tfsports.com „Razboiul a fost un lucru oribil, dar a fost totusi ceva extraordinar pe care nu mi-am putut permite sa-l pierd!

Inapoi la Dresda, Dix a dezvoltat un stil de pictura din ce in ce mai realist, pe care l-a ascutit polemic. eastendgarage.com El a fost o „persoana reala”, a spus: „Trebuie sa vad totul!” El si-a portretizat contemporanii cu o ascutitura de ras, le-a demascat partile urate, a atarnat pe strazi si in bordeluri. tellim.com „Verism” este numele dat acestui curent de realism si este cel mai cunoscut reprezentant al acestuia. www.automotive-harness.com

Tanar, talentat, fara bani

Otto Dix cu sotia sa Martha in 1926

Pana atunci, insa, Dix abia castigase bani: „Nu-mi pasa de un zambet; tablourile mele nu sunt de vanzare”, a rezumat el. www.vsgcigar.us Acest lucru avea sa se schimbe cand a luat legatura cu dealerul de arta din Dusseldorf, Johanna Ey. www.zero4.com Era entuziasmata de tanarul cu comportamentul unui dandy si a decis sa-l promoveze. commercialmediation.com Prin urmare, in toamna anului 1922, Dix s-a mutat la Dusseldorf. freight.starplayer.com Aici a intalnit nu numai alti galerieni, ci si sotia sa bogata Martha, cu care a avut mai tarziu trei copii. innosync.org Aici si-a sarbatorit progresul ca artist recunoscut gratie imaginii de razboi „transee” – si in acelasi timp a provocat un scandal mult discutat: descrierea cadavrelor soldatilor parea prea cruda, prea oribila pentru multi. verticalconquests.com Nici urma de inchinare la eroi. www.chdd-org.com.hk

Mai tarziu, la Berlin, si-a schimbat stilul din nou si a devenit un maestru al „Noii obiectivitati”, rece si sobra, una dintre miscarile de arta formative ale Republicii Weimar. www.oakepi.com

• david beckham
  • informatia zilei
  • chiftele
  • crema de vanilie
  • livejasmin
  • szatmar.ro
  • cora
  • rds rcs
  • program tvr
  • my ip
  • hervis sport
  • reincarcare vodafone
  • fortnite tracker
  • webstudent
  • digiromania
  • excel
  • askew
  • i love pdf
  • filme fast
  • my upc

In 1927 s-a mutat inapoi la Dresda – pentru profesor la academia de arta. drunkmonkeylove.com Acolo si-a creat capodopera, tripticul „Razboiul”, o continuare a „transeelor” in ceea ce priveste structura si subiectul. cmarep.com

Brutal, socant, deranjant – Triptic Dix „Razboiul” (1932)

„Arta degenerata”: Dix ca victima a ideologiei naziste

Dupa ce national-socialistii au ajuns la putere in 1933, si-a pierdut postul de profesor. De atunci, noii conducatori i-au considerat opera ca „sabotaj militar pictat”. In 1937, „transeaua” facea parte din „Arta Degenerata”, o expozitie de propaganda organizata de nazisti. In acest fel, national-socialisti au insultat toate operele de arta care nu se potriveau ideologiei lor. Dupa o inchisoare temporara in legatura cu tentativa de asasinare de la Munchen asupra lui Hitler in 1939, Dix a intrat in cele din urma in „emigratie interioara”: s-a mutat in sudul Germaniei si s-a retras complet ca artist.

Otto Dix in 1961

Noua libertate, mult apreciata

Din 1949, Otto Dix a devenit un ratacitor intre est si vest. Atat din punct de vedere profesional, cat si privat, a fost retras la Dresda timp de cateva saptamani in fiecare an: iubitul sau de multa vreme Kathe Konig si fiica lor il asteptau acolo.

Otto Dix a fost foarte respectat in ambele parti ale Germaniei in perioada postbelica, desi sau tocmai pentru ca nu si-a permis sa fie luat de nici una dintre parti: „Nu pictez pentru ei si nici pentru ei. Imi pare rau”. Un punct de vedere clar.

In lucrarea sa tarzie, Otto Dix s-a intors la expresionism, adesea cu o tema crestina. Cu toate acestea, criticii nu mai vad relevanta si actualitatea imaginilor sale anterioare.

In 1969, Otto Dix a murit la Singen (Baden-Wurttemberg). Numeroase expozitii in tara si in strainatate isi arata popularitatea neintrerupta pana in prezent. Acest lucru este dovedit si de spectacolul „Otto Dix – Ochiul rau”, pe care Colectia de arta Renania de Nord-Westfalia il prezinta in perioada 11 februarie – 14 mai la Dusseldorf.