Categorii
Adult69

Gandire alb-negru: ce este si de ce te loveste

Pericolele gandirii alb-negru

Va prindeti vreodata folosind un limbaj extrem pentru lucruri care nu o necesita? Iata ce vreau sa spun. 

Am avut cea mai proasta zi la serviciu astazi!

Este atat de superba si sunt un dezastru. 

Sunt atat de epuizat!

Sunt un esec total. 

Cu totii suntem vinovati ca ne spunem ocazional lucruri astfel. Dar daca te prindeti facand-o mult, vei dori sa acorde o atentie. 

pericolele gandirii alb-negru

Bine, deci ce este gandirea alb-negru?

Gandirea alb-negru, cunoscuta si sub numele de divizare, este tendinta de a vedea lumea mai ales in extreme. Este o gandire dihotoma sau binara in care va restrangeti viziunea despre lume in termeni / sau. 

Nu exista zona gri pentru tine. 

Totul este totul sau nimic. Fie ca sunteti 100% dedicati cu aceasta dieta, fie va umpleti fata cu orice puteti pune mana pe. Daca va incurcati si aveti un cookie? Intreaga dieta este distrusa! Arunca-l deoparte. Niciodata nu vei fi sanatos. Nu o poti face!

(Suna familiar?)

Fie partenerul tau face totul exact, fie relatia ta este sortita pentru totdeauna. Ori lovesti sala de sport cinci zile pe saptamana, ori renunti si ramai pe canapea. Evident, nu esti angajat la fitness si niciodata nu vei fi. 

In timp ce s-ar putea parea un pic nebun pentru a citi sau a spune cu voce tare, multi dintre noi avem aceste conversatii exacte cu noi insine zilnic. (Vinovat!)

In afara de a fi un pic enervant, care este problema gandirii alb-negru?

Gandirea alb-negru este clasificata ca o distorsiune cognitiva de catre American Psychological Association. Si desi majoritatea oamenilor sunt vinovati ca, in mod ocazional, sunt victime ale acestui tip de gandire, exista unii dintre noi pentru care gandirea alb-negru este norma. 

Si nu e bine. 

Iata cateva capcane de gandire alb-negru asupra vietii noastre de zi cu zi: 

  • Devenim excesiv de greu pentru noi insine
  • Nu vedem defecte la cei dragi – sunt oameni buni sau rai
  • Ne face hipersensibili la critici
  • Pe plan profesional, devenim repezi sa abandonam proiectele, deoarece fiecare blocaj rutier devine o dovada a faptului ca totul nu va reusi, asa ca renuntam
  • Nu ramanem cu nimic

Nu ne putem vedea pe noi insine sau pe altii in altceva decat in ​​alb si negru.

Sunt o persoana buna sau sunt un esec total care nu face nimic corect. Este un bun prieten sau este un fulg caruia nu-i pasa cu adevarat de tine.

Tipul cu care ai iesit nu te-a trimis inapoi in dimineata asta, pentru ca nu este in realitate si probabil vei fi singur pentru totdeauna. 

Dincolo de modalitatile evidente in care acest tip de gandire se auto-limiteaza, exista, de fapt, un impact urias si asupra sanatatii tale mentale si fizice in joc. 

Traind in extreme

Exista o legatura directa intre persoanele care se angajeaza intr-o gandire constanta alb-negru si probleme de sanatate mintala precum depresia si anxietatea. 

Toate sau nimic modalitati de a gandi raspunsuri emotionale puternice ilicite in corpurile noastre care declanseaza lupta sau raspunsul la fuga. Aceasta se traduce prin stresul cronic care ne hraneste depresia si anxietatea. 

Este greu sa te relaxezi si sa gasesti pace atunci cand te plimbi constant prin raspunsuri emotionale extreme la lucruri care nu le necesita. 

Si din moment ce creierul nostru este predispus sa amplifice negativul, traind intr-un spatiu de cap care incadreaza constant lucrurile in termeni de „cel mai rau, niciodata, intotdeauna, pentru totdeauna, niciodata, fiecare” face rau major sanatatii noastre mintale. 

Better Help are o abordare foarte utila in acest sens:

Din pacate, cu cat cineva da mai multa putere acestor ganduri negative, cu atat este mai probabil sa observe situatii in care gandurile negative se manifesta ca adevar. Cand ajungem in aceasta etapa a gandirii alb-negru, viata poate deveni foarte provocatoare.

Bulele de zapada de genul asta. Pentru multi dintre noi care se lupta pentru a scapa de acest model de gandire, poate duce la mecanisme de coping mai drastice precum consumul de droguri sau alcool. 

Sunt cea mai rea, cea mai neprietenita persoana care a existat vreodata!

Ma luptam cu gandirea alb-negru MULTE. Desigur, nu am stiut-o atunci, pentru ca am refuzat sa obtin ajutor pentru anxietatea si depresia mea. Asa ca am suferit. 

Am lucrat o munca cu stres ridicat, in care feedback-ul a fost o caracteristica constanta. Oricat de tare am incercat, nu as putea scapa niciodata de dorinta de a dori sa plang ori de cate ori cineva imi dadea sfaturi pentru imbunatatiri. A fost o reactie viscerala care mi-a intrat in gat si s-a lipit de ea pe toata durata intalnirii. 

Si am folosit-o ca dovada ca nu voi fi niciodata suficient de bun. 

Nu a contat ca in aceeasi sedinta mi se va da exemple despre lucruri pe care le-am facut bine sau le-am imbunatatit. Feedbackul negativ a fost tot ce am auzit. 

Chiar daca am stiut ca jobul acesta nu a fost chiar pentru mine, mi-a fost prea frica sa ma ramific si sa incerc ceva nou, deoarece povestea din bucle in creierul meu este ca nu voi fi niciodata bun la nimic sau la succes. 

De ce am crezut asta?

Pentru ca creierul meu a tradus orice sughit, provocare sau feedback critic ca dovada ca am fost un esec complet. Asa ca orice eforturi de a incerca ceva nou s-au incheiat rapid de indata ce am lovit un bump. 

depasirea distorsiunilor cognitive precum divizarea

Acelasi lucru a fost valabil si pentru viata mea de intalnire. 

Nu am putut doar sa apreciez o intalnire buna pentru ceea ce a fost. Mintea mea ar inlatura tot proportional acel scenariu din proportie. Evident, aceasta este persoana mea. 

Si atunci cand noul meu beau nu a returnat un text in timp util, creierul meu va intra in cel mai rau caz scenariu. M-as innebuni cu ganduri coplesitoare de respingere si ceea ce insemna asta pentru perspectivele mele romantice de a merge mai departe (desigur, n-as avea niciodata … niciodata). 

Sau as fi intalnit cu cineva care, in mod clar, NU ar fi cineva cu care ar trebui sa fiu in jur, dar pentru ca gandirea alb-negru inseamna ca refuzi sa recunosti ca realitatea exista in nuante de gri si nuanta, as ramane prea mult timp. 

Treci cu vederea defectiunile pentru a amplifica trasaturile bune, astfel incat sa se poata incadra perfect in spatiul pe care l-ai preluat. Si, pe langa asta, sa recunoastem ca aceasta persoana greseste este o verificare suplimentara ca sunteti o intepatoare singuratica, mizerabila, care nu va fi niciodata fericita. 

Este epuizant!

Emotional. Duhovniceste. Fizic. 

Si pana de curand, nu aveam habar ca majoritatea oamenilor nu sunt ciumati de 24-7 de modele de gandire suprareactiva emotional. 

Adica, intr-un fel este peste tot! Cuvintele incarcate emotional ca „cel mai bun, cel mai rau, niciodata, intotdeauna, perfect, dezastru” sunt folosite constant in reclame si titluri pentru a ne atrage atentia si a ne face sa ne simtim intr-un anumit fel. 

Aceste cuvinte se ating intr-o dorinta innascuta de a clasifica rapid lucrurile si apoi sa reactioneze. 

Dar a vedea lumea doar in termeni absoluti este de fapt intr-adevar nesanatoasa si, odata ce observam ca suntem vinovati sa o facem, este timpul sa mergem la munca. 

Pentru ca alternativa este adesea incercarile disperate de a o amortiza. Incercam sa pot linisti furtuna cu alcool si asta nu face decat sa inrautateasca lucrurile. 

Din fericire, putem face ceva in acest sens. 

Incercati putin CBT.

Nu, nu este un medicament pentru designeri (pana la urma este un blog despre sobrietate). Vorbesc despre terapia cognitiva comportamentala. Si nu este nevoie sa eliminati tone de bani pentru a incepe sa lucrati la aceste lucruri daca nu doriti. Exista acum o multime de resurse disponibile. 

Cea pe care o recomand cu mare incredere este Feeling Good: The New Mood Therapy de David Burns. M-a ajutat foarte mult, mai ales cand eram peste mari si nu aveam acces accesibil la terapia CBT. 

Exista, de asemenea, o multime de exercitii si sfaturi foarte grozave online pentru a va ajuta sa faceti fata gandirii alb-negru si sa incepeti sa va schimbati modelele de gandire. 

invatand sa recunoasca toate sau nimic gandirea

Sfat # 1: Este adevarat?

Il veti auzi pe acesta mult daca veti cauta online. Un mod minunat de a contesta gandirea alb-negru este sa te prinzi in mijlocul unuia dintre aceste modele de gandire si sa te intrebi: „Este adevarat?”

Esti cu adevarat cel mai prost parinte din lume? Ma indoiesc de asta. Ce este mai exact? „Am facut o greseala astazi si ma simt groaznic, dar stiu ca am un parinte iubitor, care va face ceea ce este necesar pentru a corecta.”

Daca va prindeti spunand lucruri extreme despre dumneavoastra sau altcineva, opriti-va si intrebati-va daca este cu adevarat adevarat si apoi permiteti-va creierului sa exploreze realitatea cenusie, mai nuantata a situatiei. 

Sfat # 2: Urmareste-ti gura!

Fii atent la cuvinte precum:

  • mereu
  • nu
  • cel mai rau
  • Cel mai bun
  • perfect
  • fiecare
  • Sclipitor
  • prost
  • rau
  • bun

Cuvinte polarizante in fond. Cautati echivalentul de gri. In loc sa spun: „Sunt atat de prost!” schimba-l in „Uneori fac greseli stupide”. Nu esti epuizat, esti putin somnoros. Nu mori, ai muncit foarte mult si acum esti obosit. 

La inceput ar putea parea o prostie pentru tine. De multe ori folosim termeni polarizatori pentru efect comedic. Dar implicit la versiunea cea mai polarizanta, exagerata a ceea ce incercati sa spuneti conteaza. 

De la Psych Central:

Dar, din nou, utilizarea limbajului dicotom stimuleaza gandirea dicotomica, iar acesta din urma este un tip de distorsiune cognitiva care poate influenta negativ modul in care te simti despre tine. Daca aveti de-a face cu anxietatea, utilizarea intamplatoare a cuvintelor extrem de polare va poate duce la marirea gandurilor si evenimentelor printr-o lentila distorsionata care in cele din urma va poate face mai anxioasa.

Sfat # 3: scrieti-l

O practica de jurnal si anumite activitati de scriere pot fi de asemenea utile. Scrieti modelele de gandire alb-negru pe care le surprindeti. Apoi refuzati-o pe hartie.

filme porno cu tarzan http://www.lulu.com/spotlight/redirect/?jumpto=https://adult69.ro/
porno xxnx http://sogo.i2i.jp/link_go.php?url=https://adult69.ro/filme-porno/amatori&id=00018805
mother and son porno http://www.google.com.hk/url?q=https://adult69.ro/filme-porno/anal
porno kukold https://www.google.fi/url?q=https://adult69.ro/filme-porno/asiatice
porno salbatic https://www.pnas.org/cgi/adclick/?url=https://adult69.ro/filme-porno/beeg
filme porno cu mame si fi http://logp3.xiti.com/go.click?xts=201912&atc=INT-700013310-1385551034579&type=AT&url=https://adult69.ro/filme-porno/blonde&Rdt=On
xxx porno masaj http://images.google.com.ar/url?q=https://adult69.ro/fratele-isi-vinde-sora-indianca
orgii porno https://analytics.tradedoubler.com/r.php?u=https://adult69.ro/asteapta-la-rand-sa-ejaculeze-pe-fata-ei
bdsm porno tube https://images.google.co.id/url?q=https://adult69.ro/mama-excitata-suge-pula-in-fata-blocului
porno in jungla https://galter.northwestern.edu/exit?url=https://adult69.ro/doua-pizde-isi-impart-o-pula-mare-la-hotel
filme porno cu pamela anderson https://reddit.app.link/?channel=mweb_branch&feature=xpromo&campaign=xpromo&%24og_redirect=https://adult69.ro/se-masturbeaza-fara-sa-stie-de-camera-ascunsa
filme porno sleeping https://maps.google.com.ph/url?q=https://adult69.ro/pula-neagra-in-guri-largi-de-secretare
porno videok magyarul https://community.nfpa.org/external-link.jspa?url=https://adult69.ro/gaura-curului-se-largeste-vazand-cu-ochii
film artistic porno https://maps.google.gr/url?q=https://adult69.ro/suge-pula-direct-din-cutie
filme porno cu fantezii erotice https://ovt.gencat.cat/gsitgf/AppJava/ce/traint/renderitzarCE.do?reqCode=inicial&set-locale=es_ES&idServei=ENE001SOLC&urlRetorn=https://adult69.ro/tatal-le-pocneste-cu-pula-peste-gura-pe-fiicele-sale&idPDFDownload=171113064610
xxl porno http://images.google.cl/url?q=https://adult69.ro/doica-baietelului-inghite-sperma-la-greu
porno cu gravide https://community.amd.com/external-link.jspa?url=https://adult69.ro/imparte-pizda-sotiei-cu-prietenul-lui-cel-mai-bun
sex porno gay https://boards.fool.com/profileinterview.asp?uid=2032579971&returnurl=https://adult69.ro/sex-anal-la-un-salon-de-masaj
fete care fac videochat porno http://maps.google.com.my/url?q=https://adult69.ro/scolaria-timida-calareste-pula-in-magazin
czech porno http://research.engr.oregonstate.edu/IFT/readonly.php?id=https://adult69.ro/matroana-asiatica-isi-domina-fiul-cu-pizda

Gandeste-te prin ea. 

Iata un exemplu: te prindeti frecvent gandind ca nu vei avea niciodata succes. 

Este intr-adevar adevarat? Scrieti ce se intampla cu adevarat. „Ma lupt sa incep. Nu stiu cum sa fac XYZ. Daca fac niste cercetari, pot invata X. Poate daca ajung la persoana Y, pot trece peste acest obstacol. ”

Un alt exemplu ar putea fi: „Daca nu mananc mese sanatoase de trei ori pe zi, dieta mea a esuat”.

Nu poate fi corect. In schimb, despre asta, „Am mancat trei gogosi si nu ma simt grozav acum. Nu ma face o persoana proasta. Nu inseamna ca dorinta mea de a manca sanatos este distrusa. O sa ma asigur ca vei lua o cina mai sanatoasa si vei evita gogosile gratuite vineri viitoare. 

In mod esential, lucrati pe hartie in felul in care gandirea dvs. alb-negru este ilogica si creati apoi o contrararativa mai rezonabila. 

Da-ti timp.

Este nevoie de mult timp pentru a automatiza gandurile mai rezonabile. Si uneori se simte un fel de prost sau de enervant ca trebuie sa-ti intrerupi constant gandurile si sa le provoci. Aproape ca nu stii sa functionezi. 

Dar acordati-i timp si, din nou, contestati toate convingerile sau nimicurile pe care le aveti despre acest proces. Cateva zile vei fi bine si consecvent in acest sens, alte zile nu vei mai avea. Iar acele zile mai putin reusite in niciun caz nu te definesc. Nu sunt dovezi ca nu puteti face acest lucru. 

Esti om. Si asa este experienta umana. 

Desigur, daca intr-adevar va luptati cu gandirea alb-negru, ar trebui sa solicitati tratament cu un terapeut autorizat. Poate fi un semn al unei probleme mai grave de sanatate mentala. Va vor putea oferi un plan de tratament adaptat. 

Si, ca intotdeauna, fii amabil cu tine.