Categorii
Seo

De ce ar trebui sa-ti gestionezi energia, nu timpul

De ce ar trebui sa-ti gestionezi energia, nu timpul

Atunci cand volumul de munca creste, multi dintre noi decid sa crestem numarul de ore de lucru. Dar valorificarea momentelor de „nefocalizare” ar putea fi cheia pentru a face mai mult in mai putin timp.

F

Timp de zece ani, zilele Lisa Congdon au fost impachetate ca o „cutie de sardine”. Jongland intre cinci si 20 de proiecte la un moment dat, artista si autorul, cu sediul in Portland, Oregon, in SUA, au incercat sa stranga cat mai mult in programul ei zilnic de lucru.

In cele din urma, in al zecelea an de cariera, a inceput sa aiba simptome fizice ca urmare a stresului – dureri cronice de spate, dureri de gat si dureri de cap.

„M-am trezit cu anxietate, am simtit un sentiment de tensiune in groapa stomacului si am avut probleme cu somnul”, spune ea.

Multi dintre noi vor fi avut acel sentiment ca doar nu exista suficiente ore in zi pentru a face tot ce trebuie sa facem. Sarcinile care ar trebui sa dureze doar cateva minute se pot intinde in ore, toate in timp ce alte lucrari se monteaza.

Pentru cei mai multi, solutia este sa lucrezi mai tarziu seara sau chiar in weekend, ceea ce ne face pe multi dintre noi sa ne simtim epuizati, stresati si arsi. Dar daca lucrarea mai putin ar fi cheia pentru a face mai mult?

Cei mai multi dintre noi reactioneaza la montarea sarcinilor de lucru, sporindu-ne programul de lucru.

Array

Dar daca lucrarea mai putin ar fi cheia pentru a face mai mult? (Credit: Getty Images)

Mitul gestionarii timpului

Anterior, Congdon lucra adesea de la opt dimineata pana la sapte noaptea fara pauza.

Este o capcana usoara in care sa cazi – este forat in noi ca lucrul solid timp de opt sau mai multe ore ne va spori productia si ne va impresiona colegii si managerii. Dar, in realitate, chiar si ziua traditionala de la noua la cinci nu este favorabila productivitatii.

Un studiu la locul de munca a constatat o experienta profesionala medie de lucru cu 87 de intreruperi pe zi, ceea ce face dificila ramanerea productiva si concentrarea pentru o zi intreaga.

Stiind ca trebuia sa ofere ceva, Congdon a inceput sa-si adapteze abordarea la locul de munca si si-a restructurat ziua pentru a obtine aceeasi cantitate de productie, fara sa lucreze non-stop. Ea a decis sa-si imparta ziua in mai putine segmente de 45 de minute si a urmarit sa-si maximizeze productivitatea in acele sesiuni de timp stricte.

Cheia mentinerii focalizarii si energiei in rafale mai scurte a fost aplicarea flexibilitatii acelor segmente – ea putea folosi unele pentru exercitii, altele pentru meditatie, altele pentru munca. A se odihni in timpul zilei de munca a contribuit la scaderea nivelului de stres si, prin urmare, la obtinerea unor rezultate mai bune in timpul alocat pentru munca, a constatat Congdon.

Gluma este pe tine: un studiu a constatat ca managerii nu puteau face diferenta dintre angajatii care lucrau de fapt 80 de ore pe saptamana si cei care tocmai s-au prefacut ca fac asta (Credit: Alamy)

Acest lucru are sens in lumina cercetarilor care au constatat ca productivitatea noastra are mai putin de-a face cu cantitatea de ore pe care le stoarcem din ziua de lucru si mai mult de-a face cu restul pe care il avem.

In 2014, compania de retele sociale The Draugiem Group a folosit o aplicatie de productivitate de urmarire a timpului pentru a studia ce obiceiuri ii diferentiaza pe cei mai productivi angajati.

In mod surprinzator, primii 10% dintre angajatii cu cea mai mare productivitate nu au facut ore mai lungi decat oricine altcineva – adesea nici macar nu au lucrat zile de opt ore. In schimb, cheia productivitatii lor a fost ca, pentru fiecare 52 de minute de munca concentrata, au luat o pauza de 17 minute.

In timp ce cultura noastra ne poate impinge spre a lucra 24/7, Alex Soojung-Kim Pang, consultant Silcon Valley si autor al lucrarii Odihna: De ce faci mai mult cand lucrezi mai putin, considera ca acest lucru nu ne ajuta sa fim mai productivi sau sa veniti cu solutii creative.

Cercetarea indica in schimb importanta odihnei, spune el.

„In general, perioadele scurte de ore lungi conduc la cresterea productivitatii, dar in timp aceste castiguri dispar”, spune Pang. „Sansele de greseli costisitoare cresc si, ca rezultat, castigurile care rezulta din munca de ore mai lungi dispar.

Un studiu realizat de Institutul Tehnologic din Illinois de Raymond Van Zelst si Willard Kerr in 1951 a constatat ca oamenii de stiinta care petreceau 25 de ore pe saptamana la locul de munca nu erau mai productivi decat cei care cheltuiau doar cinci.

De fapt, doar una pana la trei ore de munca concentrata ar putea fi la fel de eficace ca o zi traditionala de lucru. Pentru Cal Newport, autorul cartii Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World, acest lucru se datoreaza faptului ca a fi ocupat este pur si simplu un proxy pentru productivitate.

„In absenta unor indicatori clari a ceea ce inseamna sa fii productiv si valoros la locul de munca, multi muncitori se intorc inapoi catre un indicator industrial al productivitatii: fac multe lucruri intr-un mod vizibil”, spune Newport.

Se pare ca lucrul pentru spectacol este inutil. Un studiu al consultantilor efectuat de Scoala de Afaceri a Universitatii din Boston a constatat ca managerii nu puteau face diferenta dintre angajatii care lucrau de fapt 80 de ore pe saptamana si cei care tocmai s-au prefacut.

Devierea distragerii

Pentru a combate capcana de a acorda o astfel de prima importantei de a fi ocupat, Newport recomanda construirea unui obicei de „munca profunda” – capacitatea de a se concentra fara distragere.

In cartea Messy a lui Tim Harford, el explica modul in care acordarea timpului pentru o anumita improvizatie in ziua ta poate ajuta la creativitate si productivitate (Credit: Getty Images)

Exista o serie de abordari pentru stapanirea artei muncii profunde – fie ca sunt retrageri indelungate dedicate unei sarcini specifice; dezvoltarea unui ritual zilnic; sau adoptarea unei abordari „jurnalistice” pentru a profita de momente de munca profunda atunci cand poti de-a lungul zilei. Indiferent de abordare, cheia este sa va determinati durata de focalizare si sa ramaneti la ea.

Newport recomanda, de asemenea, „programare profunda” pentru a combate intreruperile constante si a face mai multe lucruri in mai putin timp. „In orice moment, ar trebui sa am programate lucrari profunde pentru aproximativ luna urmatoare. Odata ajuns in calendar, protejez de data aceasta asa cum as face o intalnire cu un medic sau o intalnire importanta ”, scrie el.

O alta abordare pentru a face mai mult in mai putin timp este sa regandim modul in care va acordati prioritate zilei dvs. – in special modul in care ne elaboram listele de sarcini. Tim Harford, autorul cartii Messy: The Power of Disorder to Transform Our Lives, arata un studiu de la inceputul anilor 1980 care a impartit studentii in doua grupuri: unii au fost sfatuiti sa stabileasca obiective lunare si activitati de studiu; altora li s-a spus sa planifice activitati si obiective mai mult in detaliu, zi de zi.

In timp ce cercetatorii au presupus ca planurile zilnice bine structurate vor fi cele mai eficiente atunci cand vine vorba de executarea sarcinilor, acestia au gresit: planurile zilnice detaliate i-au demotivat pe studenti. Harford sustine ca distragerea inevitabila face adesea ineficienta lista de sarcini zilnice, in timp ce lasand loc improvizatiei intr-o astfel de lista se pot obtine cele mai bune rezultate.

Departe de a fi doar o vacanta, o ingaduinta sau un viciu; se pare ca trandavia este „la fel de indispensabila pentru creier ca si vitamina D pentru corp” (Credit: Getty Images)

Pentru a profita la maximum de atentia si energia noastra, trebuie sa acceptam si timpii morti sau, asa cum sugereaza Newport, „fii lenes”.

„Trandavie nu este doar o vacanta, o ingaduinta sau un viciu; este la fel de indispensabila pentru creier pe cat este vitamina D pentru corp … [trandavie] este, paradoxal, necesara pentru a face orice munca ”, sustine el.

Srini Pillay, profesor asistent de psihiatrie la Scoala de Medicina Harvard, considera ca aceasta legatura contraintuitiva dintre timpii de nefunctionare si productivitate se poate datora modului in care functioneaza creierul nostru. Cand creierul nostru comuta intre a fi focalizati si a nu se concentra pe o sarcina, acestea tind sa fie mai eficiente.

„Ceea ce oamenii nu realizeaza este ca, pentru a indeplini aceste sarcini, trebuie sa foloseasca atat circuitele de focalizare, cat si circuitele de focalizare din creier”, spune Pillay, care a scris o carte despre acest subiect numita Tinker, Dabble, Doodle Incercati: Deblocati puterea mintii nefocalizate.

Acest lucru este ceva exploatat de unii dintre cei mai mari realizatori din lume.

„Serena Williams, de exemplu, a vorbit adesea despre faptul ca in tenis este important sa fii concentrat si relaxat”, spune Pillay. Warren Buffett este, de asemenea, cunoscut pentru ca are zile in calendarul sau in care nu este programat nimic, deoarece considera ca statul si gandirea au o prioritate mult mai mare decat sa umple fiecare minut al zilei sale. Este o abordare pe care Bill Gates, cofondatorul Microsoft, a imprumutat-o ​​de la investitorul miliardar.

Bill Gates si Warren Buffett, doi dintre cei mai bogati oameni din lume, au zile fara sa aiba nimic programat care sa permita sa stea si sa gandeasca (Credit: Getty Images)

Folosind prabusirile

Potrivit cercetarilor efectuate de psihologii Universitatii Harvard, Matthew Killingsworth si Daniel Gilbert, ne petrecem 46,9% din timp fara sa ne gandim la ceea ce se intampla in fata noastra.

Cheia pentru a fi productiv ar putea fi gasita in utilizarea eficienta a timpului prin imbratisarea caderilor din zilele noastre – acele momente in care productivitatea dvs. incepe sa scada, de obicei la miezul diminetii, direct dupa pranz sau dupa-amiaza.

In trecut, Justin Gignac, cofondator al retelei independente Working Not Working, a lasat putin loc in rutina sa pentru a fi lenes. Acum, el considera ca este important sa-si construiasca timp pentru a da inapoi si pentru a-si lasa creierul sa gandeasca de unul singur si este unul dintre multi oameni de succes care dezvaluie mitul conform caruia lucrul mai mult este cel mai bun lucru.

Recent, a inceput sa zaca in hamacul proaspat cumparat in fiecare seara dupa munca.

„Aprind cateva lumanari si apoi ma culc in hamac si nu fac nimic”, spune el. „Este uimitor. Oferirea creierului meu de spatiu este atat de cruciala si m-a ajutat sa invat sa studiez intregul camp, nu doar lucrul care este direct in fata mea ”.