Categorii
Seo

Cum sa reduci „reziduurile de atentie” din viata ta

Cum sa reduci „reziduurile de atentie” din viata ta

(Credit de imagine:

Getty Images

)

Treburile lumesti ne ocupa timpul si spatiul capului. Imbinarea administratorului de viata in anumite intervale de timp – cunoscute sub numele de GYLIO – ar putea fi actul suprem de auto-ingrijire.

F

De la ritualuri elaborate la planificatori, produse si truse, nu lipsesc instrumentele si sfaturile cu privire la modul de prioritizare a bunastarii. Dar poate ca nu sunt singurul care imi curata spatiul in programul meu pentru timpii morti, doar ca sa stau in baie, preocupandu-ma de toata viata pe care trebuie sa o fac, intreaga experienta devenind calduta in fata apei.

Multi dintre noi ne luptam cu natura nesfarsita a listelor noastre de sarcini, explica Elizabeth Emens, autorul The Art of Life Admin si profesor de drept din New York la Universitatea Columbia. „O mare parte din motivele pentru care ne simtim coplesiti este ca administratorul vietii este nesfarsit si invizibil”, spune ea. „Cu totii avem diferite tipuri de administratori care s-ar putea sa nu fie recunoscuti de altcineva – asa ca nu stiu ce facem sau ca este coplesitor”.

Dar in ultimii ani, un grup de universitati australiene a ajutat studentii sa abordeze aceasta problema prin practici dedicate Get Your Life In Order (GYLIO). In esenta, GYLIO se refera la gruparea sarcinilor intr-o singura dimineata, zi sau saptamana, pentru a va linisti mintea; invatand sa stabiliti prioritati si sa va concentrati, astfel incat sa va puteti bucura de timpii morti fara vina.

Revino pe drumul cel bun

Universitatea din Melbourne a organizat o saptamana GYLIO o data pe semestru timp de cel putin un deceniu. De obicei, are loc la mijlocul semestrului in saptamana cinci sau sase si, in timp ce programul academic continua, programul social si de petrecere extins este intrerupt pentru a ajuta studentii sa isi schimbe prioritatile.

Array

Limitarea GYLIO la o ora la un moment dat poate face un numar covarsitor de sarcini mai usor de gestionat si mai abordabil (Credit: Getty Images)

Dr. Sally Dalton-Brown, decanul Queen’s College al universitatii, spune ca GYLIO este necesar, deoarece studentii se confrunta cu mai multe distrageri. „Avand in vedere multi stimuli ai vietii de astazi, cu studentii care jongleaza cu numeroasele oportunitati pe care le ofera colegiile in toate domeniile, de la sport si cultura la voluntariat si leadership, este esential sa ai o saptamana pentru a„ respira ”si a face lucrurile”, a spus ea. spune.

Intentia este de a oferi oportunitati de odihna si reflectie, mai degraba decat de a oferi abilitati specifice de viata. Studentii sunt incurajati sa isi elaboreze propriile liste de sarcini GYLIO pentru saptamana, dar nu este vorba doar de plata facturilor si spalarea rufelor – participa la evenimente, de la cursuri de yoga si plantari suculente pana la prelegeri de bunastare.

In timpul unei saptamani GYLIO din august anul trecut, actualul rezident al Colegiului Reginei si presedinte student, Henri Currie, de 19 ani, a creat un program si o lista de sarcini pentru a folosi timpul pentru a reveni pe drumul cel bun la cursurile in care ramasese in urma.

„Lista a inclus actualizarea notelor de studiu si initierea sarcinilor viitoare. De asemenea, mi-am recuperat regimul de exercitii fizice, inclusiv alergari cu prietenii mei. Ca sa ma relaxez, mi-am luat ceva timp sa vad un film, sa-mi sun familia si sa vorbesc cu prietenii ”, spune Currie. Ea crede ca GYLIO este o modalitate excelenta de reorientare.

„Chiar si doar acordarea unui titlu pare sa ii stimuleze pe studenti in miscare si sa elimine scuzele”, spune ea. „Cred ca intr-adevar faceti asta – nimeni nu va va forta sa faceti lucruri de auto-ingrijire.”

Pentru unii, ceea ce a inceput ca o saptamana libera de bautura si timpul de resetare la facultate a continuat in viata profesionala. Acum, managerul de comunicare Celeste Bolte, care a participat la St Mary’s College de la Universitatea din Melbourne din 2012 pana in 2013, poate observa cand este timpul pentru GYLIO. „Cand parti din viata mea de care sunt de obicei incep sa se clatine, sa spunem, de exemplu, haine pe podea in dormitorul meu, stiu ca am nevoie de o zi pentru a-mi ordona spatiul si pentru a ma ocupa de lucrurile mici”, spune ea. .

Pentru Bolte, in varsta de 27 de ani, salvarea vietii sale pentru o dimineata de weekend este o modalitate vesela de a reduce sarcina mentala. „Imi fac multa placere in GYLIO si imi pun o dimineata deoparte pentru a curata casa, a spala, a gati niste alimente, a alerga, a-mi ordona serviciile bancare si viata pe drumul cel bun – si apoi am timp liber sa merg si sa distreaza-ma fara sa simti ca sunt aceste lucruri in fundul capului pe care trebuie sa le faci in mod constant. ”

Focalizare divizata

Concentrarea pe o sarcina la un moment dat pana la finalizare ajuta la reducerea a ceea ce Sophie Leroy, profesor asociat de management la Universitatea din Washington, numeste „reziduul atentiei”; modul in care avand multiple sarcini si obligatii in mintea noastra ne imparte atentia intr-un mod care reduce performanta generala.

„Daca aveti reziduuri de atentie, operati practic cu o parte din resursele dvs. cognitive ocupate, iar acest lucru poate avea o gama larga de impacturi – s-ar putea sa nu fiti la fel de eficienti in munca dvs., s-ar putea sa nu fiti la fel de bun ascultator, s-ar putea sa va coplesiti mai usor, s-ar putea sa comiteti erori sau sa va luptati cu deciziile si capacitatea dvs. de a procesa informatii. ”

Administratorul rutinei vietii fiecarei persoane este diferit si poate fi adesea contraproductiv sa incerci sa imiti lista GYLIO a altei persoane (Credit: Getty Images)

Desi nu putem elimina distractiile din viata noastra, luarea unui minut pentru a crea o „lista gata de reluare” si pentru a planifica revenirea la o sarcina – cum ar fi programarea unei sesiuni GYLIO – este o strategie pentru reducerea reziduurilor de atentie. „A intreba cum si cand vei participa la o sarcina reduce incertitudinea si imbunatateste autoeficacitatea”, spune Leroy.

Partenerul lui Bolte, inginerul Peter Fisher, in varsta de 29 de ani, spune ca stie cand este timpul sa-si stearga restantele din lista de sarcini. „Daca sunteti suficient de organizat pentru a face un pic in fiecare zi, este minunat, dar pentru mine se construieste si imi dau seama ca trebuie sa intru si sa degajez puntile”, spune el. „Nu este adesea distractiv, dar ma simt mereu usurat atunci cand imi fac timpul.”

Indiferent daca il numiti o dimineata de administrator, o „ora de putere” sau GYLIO, gruparea de treburi mici, fara legatura, poate fi un instrument util pentru a face invizibilul, vizibil. „De asemenea, ofera oamenilor un limbaj pentru a vorbi cu alte persoane, ceea ce poate contribui la vizibilitate”, spune Emens. Si daca sunteti un cuplu, ar putea fi chiar o modalitate excelenta de a imparti sarcina. „Cred ca ar fi deosebit de minunat sa facem o zi GYLIO impreuna, asa ca o singura persoana nu preia slabiciunea suplimentara”, comenteaza Emens.

M-am intrebat daca o zi GYLIO ar putea avea si ramificatii pozitive in viata mea de adult. Fara sprijinul extern al unei resedinte universitare, ar putea fi mai greu pentru oamenii care lucreaza sa ia timp GYLIO – dar poate cu atat mai important. Jurnalista Anne Helen Petersen a numit „paralizia comisiei” un simptom al epuizarii milenare, cu o cultura „mereu activa”, care lasa putina energie pentru sarcinile mai mici.

Nu aglomerati lista

Pentru a incepe experimentul meu GYLIO, am facut o lista extinsa cu fiecare sarcina pe care am evitat-o. Cu toate acestea, am cazut la primul obstacol: alegerea zilei pentru a indeplini toate aceste sarcini, deoarece alte evenimente si termene au concurat pentru atentia mea.

Presedintele student Henri Currie mi-a recunoscut eroarea de debutant; supraaglomerarea listei a facut-o prea descurajanta. „In primul meu an, saptamana GYLIO a ajuns sa fie stresanta pentru ca aveam prea multe de facut”, isi aminteste ea. O lista ambitioasa poate crea, de asemenea, o acumulare de reziduuri de atentie. „Daca ai de gand sa pui 22 de articole pe lista de sarcini, dar sa nu treci de fapt in actiune, creierul tau se va gandi in continuare la cele 22 de lucruri care nu sunt facute”, spune Leroy.

De asemenea, s-a sfatuit sa fac GYLIO al meu; o abordare de inalta tehnologie a administratorului de viata, de exemplu, ar putea functiona pentru unii, dar nu pentru altii. „Toti avem preferinte diferite pentru a ne ocupa de administratorul vietii”, spune Emens. „Daca incercati doar sa luati programul cuiva pentru GYLIO, este posibil sa nu va ajute decat daca acea persoana este cu adevarat similara cu dvs. in preferintele sale.”

Pentru a reseta, am decis sa-mi limitez GYLIO la o ora si am scris o lista mai modesta. Am observat o tema in sarcinile mele – sunati contabilul, rezervati un control la dermatolog, raspund la trei mesaje text si un mesaj vocal WhatsApp, trimit carduri de multumire – asa ca am organizat o dimineata de comunicare, oferind concentrare si claritate la agenda mea.

Pana la ora 09:00 dimineata urmatoare aveam un izvor in pas. Mi-am dat seama ca imi „pun viata in ordine” am avut intarirea pozitiva a sentimentului ca viata mea este in ordine – m-a impulsionat sa imi fac urmatoarea lista GYLIO.

„Restul de atentie” descrie modul in care atentia noastra este impartita atunci cand avem mai multe sarcini sau obligatii, reducand performanta noastra generala (Credit: Getty Images)

Emens avertizeaza ca exista dezavantaje ale GYLIO – inclusiv oferindu-va iluzia ca puteti avea grija de toata viata, administratorul intr-o zi. „Uneori nu poti controla cand trebuie sa se intample si s-ar putea sa astepti alti oameni pentru a face urmatorul pas”, spune ea.

O alta avertizare este ca GYLIO ar putea incuraja oamenii sa amane sarcini grele pana cand vor avea o lista completa. Aici, Emens va recomanda sa ocoliti cu totul lista de sarcini, daca puteti. „Trimiteti cuiva informatiile pe care le doreste in timp ce sta acolo – asa ca nu intra niciodata pe lista dvs. de sarcini”, ofera ea ca exemplu.

Emens considera ca trebuie sa gasim echilibrul intre realizarea administrarii vietii si protejarea bunastarii noastre. „Trebuie sa recunoastem ca aceste obligatii sunt reale si nu sunt inventate si totusi este adevarat ca, daca nu punem uneori grija de sine, nu vom ajunge niciodata la ea”, spune ea.

In cazul meu, experimentul GYLIO a dovedit ca ingrijirea de sine inseamna mai putin despre a-ti petrece timpul pentru a te relaxa in mijlocul haosului si mai mult pentru a elimina lucrurile din viata noastra aglomerata. Odata ce un administrator de viata a fost eliminat, am facut o baie cu bule si m-am bucurat de incantarea incantatoare a unei vieti – momentan – in ordine.