Critica sociala prin arta: ultima farsa a lui Banksy in Betleem | DW | 23 decembrie 2019

Chiar la timp de Craciun, artistul de strada britanic Banksy a instalat o nastere cu valoare artistica intr-un hotel din Cisiordania: Mary si Joseph in fata unui zid de beton impuscat.

Stele de beton gri, care amintesc de un perete de margine pustiu. Bine vizibil, o gaura de glont in mijloc cu o zimtare radiala. In fata peretelui in miniatura, care are o inaltime de doar un brat, exista o mica nastere cu aspect clasic. In mod conventional cu constelatia familiei biblice, exista: Maria si Iosif, in mijlocul copilului Isus. www.terracoat.biz Cuplul este incadrat de un bou si un magar, totul asezat pe paie.

Un nativ cu o legatura politica

Puteti vedea cea mai recenta opera de arta a artistului britanic Banksy. De sambata (21 decembrie 2019) se afla in „Hotelul Walled Off” din Betleem din Cisiordania, in imediata vecinatate a asa-numitei „bariere israeliene”, un zid mare care ar trebui sa ofere Israelului protectie impotriva acte de terorism. Hotelul intampina oaspeti din intreaga lume din 2017. Si Banksy insusi a deschis casa in martie 2017 si a decorat-o cu numeroase opere de arta proprii care se ocupa de conflictul din Orientul Mijlociu. goldoutlet.biz

Deschis in 2017 de Banksy, printre altele: „The Walled Off Hotel”

Acum a fost adaugat altul pentru „Walled Off Hotel”. Munca extrem de politica ar trebui sa asigure ca si mai multi fani ai artistului vor inchiria acolo in viitor. Hotelul face publicitate acum cu mare succes cu arta Banksy – si cu „cea mai proasta priveliste din lume”. De la ferestrele lor, oaspetii hotelului privesc peste zidul gri, inospitalier, care separa Cisiordania de Israel. Peretele este acum stropit peste tot cu graffiti, de asemenea un fel de opera de arta totala. relocationlife.net O parte din el vine de la insusi Banksy.

Steaua din Betleem – simbolizata printr-o gaura de glont

„Scarul din Betleem” este numele celei mai recente opere de arta Banksy. Gaura de glont cu cele patru urme de fum negru dispuse in raze in stelele mici de perete din spatele patutului este menita sa aminteasca de Steaua din Betleem. Simbol religios si simbol al razboiului – apropierea ludica a credintei si a violentei nu este o coincidenta. Banksy este un artist decisiv politic si critic social. stewart.bz El a dovedit asta de multe ori in trecut. De asemenea, a lasat astfel de opere de arta in Fasia Gaza.

Fereastra cu vedere – hotelul este chiar langa „zidul barierei” israelian

Oricine are dificultati in interpretarea „Cicatricii Betleemului” lui Banksy are mai multe de luat cu ei. Cuvintele „dragoste” si „pace” pot fi vazute – sub forma de graffiti – pe griul sumbru al peretelui. In engleza si in franceza. tonerking.com Banksy vrea sa fie inteles la nivel mondial: „Hotelul Walled Off” este vizitat de turisti din toate tarile, dar si de israelieni.

Protestul artistului: „Rezistenta prin arta”

„Este un mod minunat de a spune povestea Betleemului, povestea Craciunului, intr-un mod diferit”, spune Wissam Salsaa din nasterea in miniatura a lui Banksy. Salsaa este administratorul „Hotelului Walled Off”. Artistul este o voce pentru toti acei „care nu pot vorbi”, spune Salsaa. „Cicatricea Betleemului” este, de asemenea, un „nou tip de rezistenta prin arta” si ar putea face oamenii sa se gandeasca mai mult la viata de zi cu zi dificila a palestinienilor din Betleem. workingmomsinc.com

In centrul atentiei publicului hotelier: cea mai recenta opera de arta Banksy

Opera de arta a lui Banksy poate fi interpretata ca un comentariu critic asupra Zidului Israelului. A fost construita in cursul barierelor pe care le construise Israel din vara anului 2002. Se intind pe o lungime de aproximativ 760 de kilometri in toata tara, de-a lungul granitei dintre Cisiordania si Israel. Majoritatea uzinei se afla pe teritoriul Cisiordaniei. Curtea Internationala de Justitie a Natiunilor Unite din Haga a condamnat instalatia ca fiind ilegala in 2004. www.twilightshoreliner.biz

Turisti din toata lumea vin la Betleem de Craciun

Cisiordania a fost cucerita de Israel in iunie 1967 in timpul asa-numitului „razboi de sase zile” si de atunci se afla sub administratia militara israeliana. Din 1993, orasul Betleem a fost administrat politic de Autoritatea Palestiniana. In Biserica Nasterii Domnului, care, potrivit credintei crestine, este locul nasterii lui Iisus Hristos, sarbatorile de Craciun, care sunt apreciate pe scara larga in intreaga lume, vor avea loc din nou din 24 decembrie.

Wissam Salsaa prezinta publicului interesat opera de arta a lui Banksy

Artistul britanic Banksy, care nu isi dezvaluie identitatea, a atras atentia in ultimii ani cu lucrari care critica politica si societatea. Graffiti ale artistului de strada, presupus nascut la Bristol, au aparut ultima data in orasul englez Birmingham, aratand reni zburatori tragand de o banca de parc. www.ulyssespartners.biz Cu acest graffiti, se pare ca artista a vrut sa atraga atentia asupra situatiei persoanelor fara adapost.

Lucrarile lui Banksy genereaza milioane de vanzari la licitatii

La inceputul lunii octombrie 2019, un tablou mai vechi al artistului a fost licitat la un pret record de peste unsprezece milioane de euro la casa de licitatii Sotheby’s din Londra. Pictura lunga de patru metri si inaltimea de doi metri si jumatate „Parlamentul devolut” („Parlamentul regional”) arata Casa Comunelor Britanica – populata cu maimute in loc de politicieni. Imaginea monumentala a fost prezentata la o expozitie la Bristol in urma cu zece ani, dar ulterior a fost reprelucrata de Banksy. Aceasta lucrare este interpretata ca un comentariu critic la Brexit. www.diversityroundtable.net

Una dintre actiunile pregatite in secret de Banksy in 2018 a fost deosebit de spectaculoasa atunci cand una dintre lucrarile sale s-a autodistrugut partial in timpul unei licitatii: „Fata cu balon” a fost totusi cumparata de un colectionar de arta necunoscut. Acesta a fost expus public in Galeria de Stat din Stuttgart din martie 2019.

• Banksy creeaza o noua lucrare de Craciun

Omagiu persoanelor fara adapost

Acest graffiti de Craciun este un subiect de conversatie: este destinat sa atraga atentia asupra situatiei persoanelor fara adapost. Doi reni zburatori par sa traga de o banca de parc. Intr-un videoclip pe care Banksy l-a postat pe internet, un barbat aparent fara adapost zace pe banca. www.californiacyclist.com Fanii l-au sarbatorit pe Banksy pentru opera de arta critica social.

• dedeman brasov
    • super bet
    • ion tiriac
    • pat dormitor
    • mangago
    • ccleaner
    • youtube converter
    • botosani
    • seriale online
    • uefa euro 2020
    • xvideos
    • curs euro bnr
    • pastrav la cuptor
    • vremea deva
    • vremea tulcea
    • seriale netflix
    • skype download
    • program kanal d
    • fasole batuta
    • xxnx

Intre timp, necunoscutii au adaugat nasuri rosii la reni.

Teatrul maimutelor – Fabricat in Marea Britanie

Celebrul artist de strada Banksy nu a putut prevedea haosul politic in care s-a aflat Parlamentul Britanic pana de curand din cauza dezbaterii Brexit. In 2009 pictura sa „Parlamentul devolut” a fost creata pe aceasta panza imensa (2,8 x 4,5 metri). Imaginea a fost licitata la 3 octombrie 2019 la Londra – pentru 9,8 milioane de lire sterline (aproximativ 11 milioane de euro). kosherid.com

Distrugerea imaginii

O licitatie la Sotheby’s din Londra a provocat o lovitura de stat odata. Dupa ce tabloul „Fata cu balon” s-a vandut cu 1,2 milioane de lire sterline, a inceput brusc sa se autodistruga. Un tocator era ascuns in partea inferioara a cadrului. Au ramas doar bucati. Motivul a aparut pentru prima data ca o pictura murala la Londra. whitebrooklaw.com

Cumparati fara cumparator

Suma de milioane pentru care tabloul „Parlamentul devolut” (2009) a fost acum licitat a starnit critici. Nu au existat informatii despre cumparator. Banksy insusi, care a infiintat acest magazin inchis cu arta ca o declaratie actuala la Londra, a postat dupa licitatie ca operele de arta au devenit proprietatea celor bogati in loc sa „fie proprietatea comuna a umanitatii”.

Lumea lui Banksy

Banksy este unul dintre cei mai renumiti artisti de strada din lume. Adevarata lui identitate este inca neclara, cel putin nu exista o biografie clara despre el. www.motorcityguitars.com Picturile sau desenele pe hartie sunt rare la el. Artistul britanic a pulverizat anonim majoritatea imaginilor sale pe peretii caselor si a demolat ruinele. Aceste lucrari nu sunt de vanzare.

Steve Jobs

O tema recurenta din imaginile sale este capitalismul pradator global. Banksy a pulverizat aceasta pictura murala in zona de intrare a taberei de refugiati din Calais / sudul Angliei. aimcapital.net Il puteti vedea pe regretatul fondator Apple, Steve Jobs, cu legendarul sau computer Mac in bagaj. Tatal managerului Apple a venit din Siria.

Discordia UE

Cu aceasta lucrare, Banksy s-a implicat in dezbaterea Brexit din Marea Britanie in 2017. Aceasta imagine inalta de un metru a aparut peste noapte pe peretele unei case nu departe de terminalul de feribot Dover: Un barbat sta pe o scara si incearca sa scoata una dintre stelele UE cu un ciocan si o dala. Imaginea a disparut acum de pe perete. www.animelyric.com Cineva l-a varuit in alb.

Schimb de lovituri israeliano-palestinian

Artistul de strada britanic a abordat, de asemenea, conflictul israeliano-palestinian. In 2017, Banksy a deschis un hotel in Betleem chiar langa zidul barierei, pe care l-a mobilat cu arta sa, cu care a dorit sa stabileasca un „semn de rezistenta non-violenta”. Din 2005 a lasat multe lucrari in locul istoric. Exista deja un „Banksy Tour” pentru turisti. www.robsonranchazsourcebook.net

Razboiul nu este jocul copiilor

Identitatea lui Banksy ramane un mister pana in prezent. Tot ce se stie este ca artistul de renume mondial vine acum din Bristol, in sudul Angliei. La sfarsitul anilor 1990, a venit la Londra si a inceput sa-si pulverizeze mesajele ilustrate pe pereti in locatii specifice, cum ar fi aici in 2016, intr-o scoala primara engleza din Withchurch.

Criza climatica globala

In felul sau artistic, Banksy a fost intotdeauna un vizionar. In lucrarile sale de perete a abordat deseori problemele politice ale viitorului, cum ar fi incalzirea globala aici. robbinjewelers.com Acest mesaj pulverizat, care nu putea fi atribuit in mod clar lui Banksy, a fost creat la Londra in 2009 – cu mult inainte ca presedintele american Trump sa anunte aceasta sentinta cu toata seriozitatea.

Critica mass-media

Banksy denunta, de asemenea, brutalizarea lumii mediatice, care este pofticioasa pentru senzatii si se arunca asupra victimelor razboiului si a atacurilor teroriste. Aceasta lucrare a fost expusa intr-o galerie din Londra in 2018 si nu a fost pulverizata pe peretele casei. Pictura sa „Parlamentul devolut” este, de asemenea, incadrata si a fost evaluata la o estimare de 1,8 pana la 2 milioane de euro pentru licitatia de la Sotheby’s.

Autor: Heike Mund

Nerecunoscut: Banksy la Bienala de la Venetia

In prezent, iubitorii de arta si expertii se agita in Venetia. placelift.com Artistul de strada britanic Banksy era si el acolo – fara ca nimeni sa observe. Pentru o clipa a facut parte din Bienala cu un stand de strada. (23/05/2019)

Facuta fabrica Banksy expusa la Londra

A lasat Banksy o noua lucrare? Iata ce presupun unii experti. Din punct de vedere tematic, graffito-ul de la marginea Hyde Park, care critica actuala politica climatica, i s-ar potrivi misteriosului artist de strada. (26. c-uslaw.com 04.2019)

Munca Banksy furata de la Bataclan la Paris

Graffiti-ul artistului de strada a fost un memento al victimelor atentatelor teroriste de la Bataclan din noiembrie 2015. Era pe o usa de iesire de urgenta prin care multi spectatori puteau scapa atunci. (27.01. choupalfresh.biz 2019)