Categorii
Seo

China interzice transmiterea BBC World News

China a interzis difuzarea BBC World News in tara, a anuntat joi regulatorul sau de televiziune si radio.

China a criticat BBC pentru rapoartele sale despre coronavirus si persecutia minoritatilor etnice uigure.

BBC a declarat ca este „dezamagita” de decizie.

Urmeaza ca autoritatea de reglementare britanica Ofcom sa revoce licenta de difuzare a radiodifuzorului de stat China Global Television Network (CGTN) in Marea Britanie.

In mod separat, radiodifuzorul Radio Television Hong Kong (RTHK) a declarat ca va inceta transmiterea programelor BBC World Service din regiune, determinand condamnarea din partea BBC.

„Reducerea libertatii”

Administratia Nationala pentru Radio si Televiziune din China (NRTA) a declarat ca rapoartele BBC World News despre China s-au dovedit a „incalca grav” liniile directoare de difuzare, inclusiv „cerinta ca stirile sa fie veridice si corecte” si sa nu „dauneze intereselor nationale ale Chinei”.

Acesta a spus ca cererea BBC de a difuza inca un an nu va fi acceptata.

Array

BBC a declarat intr-un comunicat: „Suntem dezamagiti ca autoritatile chineze au decis sa ia aceasta actiune. BBC este cel mai de incredere emitator international de stiri din lume si raporteaza despre povestile din intreaga lume in mod echitabil, impartial si fara frica sau favoare . „

Canalul TV BBC World News finantat comercial transmite la nivel global in limba engleza. In China este in mare masura restrictionata si apare doar in hoteluri internationale si in unele complexe diplomatice, ceea ce inseamna ca majoritatea chinezilor nu o pot vedea.

Ministrul britanic de externe, Dominic Raab, a numit aceasta masura drept „o limitare inacceptabila a libertatii presei”.

Decizia Chinei de a interzice BBC World News in China continentala este o limitare inacceptabila a libertatii presei.

China are unele dintre cele mai severe restrictii privind libertatile de mass-media si internet de pe glob si acest ultim pas va afecta doar reputatia Chinei in ochii lumii.

– Dominic Raab (@DominicRaab) 11 februarie 2021

BBC nu este responsabil pentru continutul site-urilor externe. Vizualizati tweet-ul original pe Twitter

Departamentul de Stat al SUA a condamnat decizia, numind-o parte a unei campanii mai ample de suprimare a mass-media gratuite in China.

In Hong Kong, radiodifuzorul finantat public RTHK a declarat ca suspenda transmiterea radioului BBC World Service. Anterior, il difuzase zilnic intre orele 23:00 si 07:00. De asemenea, a eliminat un program saptamanal cantonez din serviciul chinez al BBC din programul sau.

Cu toate acestea, emisiunile canalului TV BBC World News sunt inca disponibile in Hong Kong.

Hong Kong, o fosta colonie britanica, se asteapta sa pastreze anumite drepturi si libertati, inclusiv libertatea presei, pana in 2047, ca parte a unui acord de predare intre China si Marea Britanie.

Presedintele Asociatiei Jurnalistilor din Hong Kong, Chris Yeung Kin-hing, a declarat pentru South China Morning Post ca decizia RTHK a fost „deranjanta si ingrijoratoare”, pe fondul intrebarilor cu privire la faptul daca RTHK a fost instruita sa actioneze de catre autoritati.

Uniunea RTHK a numit, de asemenea, decizia „extrem de regretabila”, adaugand: „In cadrul politicii One Country Two Systems, nu am vazut niciodata Hong Kong-ului care trebuie sa urmeze deciziile administratiei chineze de film, televiziune si radio din China”.

Biroul Autoritatii pentru Comunicatii din Hong Kong a declarat ca „nu a stabilit limite” si ca deciziile revin operatorilor individuali.

sursa imagineEPA

legenda imaginii BBC a condamnat retragerea de catre RTHK a programarii World Service

O purtatoare de cuvant a BBC a declarat: „Condamnam aceasta decizie a autoritatilor chineze. Accesul la stiri corecte si impartiale este un drept fundamental al omului si nu ar trebui refuzat poporului din Hong Kong si al Chinei continentale, dintre care milioane se bazeaza pe BBC News in fiecare saptamana. . „

Corporatia a respins acuzatiile de partinire si a spus ca va depune toate eforturile pentru a aduce stirile catre publicul sau, care „va gasi in continuare modalitati de a accesa BBC”.

Actiunile din China si Hong Kong urmeaza revocarii de catre Ofcom a licentei CGTN dupa ce a constatat ca a fost detinuta in mod gresit de Star China Media Ltd.

CGTN nu mai poate fi difuzat acum in Germania ca urmare a deciziei Ofcom, transmite Deutsche Welle, deoarece licenta din Germania a fost aprobata de Ofcom ca parte a unei initiative de partajare.

Inrautatirea relatiilor

Relatiile dintre China si Marea Britanie au inregistrat o deteriorare grava in ultimele luni in Hong Kong, unde Beijingul a introdus o noua lege controversata de securitate dupa ce o mare miscare pro-democratie a maturat fosta colonie.

In ianuarie, Marea Britanie a introdus o noua viza care ofera 5,4 milioane de rezidenti din Hong Kong dreptul de a locui in Marea Britanie si de a deveni in cele din urma cetateni, deoarece considera ca China submineaza drepturile si libertatile teritoriului.

Si in ultimii doi ani, China a blocat sau interzis in mod sistematic mass-media straina, incluzand efectiv expulzarea jurnalistilor din trei ziare americane in 2020. Site-ul BBC si aplicatia sa sunt deja interzise in China continentala.

In februarie, BBC a publicat un raport care continea interviuri cu femei uigure care au spus ca au fost violate in mod sistematic, abuzate sexual si torturate in taberele de „reeducare” ale Chinei din Xinjiang. Ministerul de externe al Chinei a acuzat BBC ca a facut un „raport fals”.

Luna trecuta, SUA au declarat ca China a comis genocid in represiunea impotriva uigurilor si a altor grupuri, in principal musulmane.

Potrivit estimarilor, peste un milion de uiguri si alte minoritati au fost retinute in lagare din China.

China neaga ca uigurii sunt persecutati. Anul trecut, ambasadorul Chinei, Marea Britanie, Liu Xiaoming, i-a spus lui Andrew Marr de la BBC ca rapoartele despre lagarele de concentrare erau „false”, iar uigurii au primit acelasi tratament conform legii ca si alte grupuri etnice din tara sa.

legenda media Ambasadorul Chinei, Liu Xiaoming: „Nu exista un astfel de lagar de concentrare in Xinjiang”