Categorii
Seo

Ce am invatat testandu-mi nivelul de stres pe social media

Ce am invatat testandu-mi nivelul de stres pe social media

Producatorul nostru de social media Sophia Smith Galer si-a monitorizat nivelul de stres si utilizarea retelelor sociale timp de o saptamana – iata ce a aflat.

Nu m-as descrie ca pe o persoana deosebit de stresata. Imi place meseria mea, am o viata profesionala de 9-5 si imi petrec restul orelor de veghe facand tot posibilul sa ies si sa ma distrez. Sunt producator de social media, adica conduc conturi pe site-uri de socializare si produc continut multimedia pentru ei. Sunt online tot timpul, da, dar nu am vazut asta niciodata ca neobisnuit sau stresant; merge mana in mana cu a fi jurnalist digital si pare o progresie fireasca pentru cineva care si-a petrecut o mare parte din adolescenta online.

Asa ma obisnuiam sa ma descriu pana cand am petrecut o saptamana testandu-mi nivelul de stres si am aflat ca sunt de fapt destul de mari. Am petrecut ultima luna conducand #LikeMinded, sezonul de o luna al BBC Future pe social media si impactul sau asupra bunastarii noastre mentale si m-a facut sa pun la indoiala relatia mea cu smartphone-ul meu. Porniti-l dimineata si ramaneti cablat este la fel de important pentru viata mea ca hainele si mancarea. Este un obicei legat de cum par a fi atat de stresat?

In cautarea cunoasterii, mi-am permis sa fiu un cobai uman timp de o saptamana, dezvaluind nivelul de stres si utilizarea retelelor sociale pentru echipa mea si, acum, pentru tine. De asemenea, am reusit sa-i conving pe alti producatori de social media sa se implice pentru a-si face o idee mai larga despre relatiile noastre cu telefoanele noastre, atat in ​​interiorul, cat si in afara vietii noastre profesionale. Foarte important, mi-a aratat cum compar cu alte persoane – si probabil asta m-a socat cel mai mult.

Testul

Am folosit trei monitoare diferite pentru a-mi testa bunastarea mentala si utilizarea retelelor sociale pe parcursul saptamanii; un Pip, Moment si Checky. Pip este un dispozitiv mic care va masoara nivelul de stres prin varful degetelor, lucru cunoscut sub numele de activitatea dvs.

Array

electradermica. Moment este o aplicatie care masoara cat timp petreceti pe telefon, iar Checky tine cont de cate ori va verificati telefonul in fiecare zi. Iata rezultatele Pip-ului meu, alaturi de cele ale altor trei producatori: Dhruti Shah de la BBC News, Eleanor Dunn de la BBC Entertainment News si Elie Gordon care administreaza social media pentru BBC Earth.

Pip Stresstracker crede ca Eleanor Dunn de la Entertainment News este cea mai racorita persoana din socializare (credit: Sophia Smith Galer)

O avertizare importanta aici este ca „experimentul” nu este evident in mod special stiintific; pe de o parte, nu am avut control si foarte putini participanti. Intregul test a fost mai mult despre auto-evaluare si pentru a afla ceva nou despre noi insine.

Am fost al doilea cel mai stresat. Saptamana in care am sustinut testul a fost una destul de normala din punct de vedere profesional, deci nu sunt sigur de ce am fost mai putin stresata marti si joi decat luni si miercuri; Marti s-ar putea sa fi avut ceva de-a face cu un pranz in echipa. Mi-am petrecut sambata afara si duminica acasa si, in ciuda faptului ca nu munceam, eram la fel de stresata ca si saptamana.

Am invatat trei lectii principale:

1. Nu exista niciun efect de weekend

Ma asteptam cu naivitate ca nivelul meu de stres sa scada in weekend, dar al meu nu – nici al lui Dhruti sau al lui Elie. Intre timp, Eleanor a fost foarte zen – ceva pe care l-am pus la baza tuturor yoga pe care o face.

Un alt coleg, Mauro Galluzzo de la BBC Money, a facut si el experimentul, dar intr-o alta perioada – saptamana de Craciun, in care a lucrat in fiecare zi.

Nivelurile sale de stres au ramas aproape la fel pe tot parcursul, ceea ce cred ca este ciudat, deoarece ti-ai imagina Craciunul ca sa fie mai relaxat. Cu toate acestea, el verifica pagina de Facebook a BBC Money in fiecare zi.

Rezultatele mele de weekend ar putea fi explicate prin faptul ca imi petrec o mare parte din timpul liber la fel de conectat ca la serviciu, verificand e-mailurile personale, postand continut pe conturile mele personale si aruncand o privire prin fluxurile de stiri. Am petrecut cea mai mica perioada de timp pe telefonul meu duminica, dar mult timp pe laptopul meu. Sambata am petrecut la telefon atat de mult timp cat am facut in saptamana de lucru, chiar daca am fost afara toata ziua si seara. Asa cum era de asteptat, utilizarea retelelor mele sociale face parte din structura timpului meu liber, precum si viata mea profesionala.  

Mi se prezinta doua probabilitati: fie intru online pentru a scapa de stres, fie timpul meu online ma streseaza. Multe studii arata ca stresul contribuie la o lista lunga de probleme de sanatate fizica si mentala. As putea face mai mult pentru a slabi o parte din acea tulburare mentala in weekend?

Multi producatori sociali isi verifica telefoanele de peste 80 de ori pe zi (credit: Getty)

  2. Imi verific telefonul MULTI

Eleanor isi verifica telefonul in medie de aproximativ 70 de ori pe zi. In mod incredibil, Dhruti o verifica pe a ei doar intre sapte sau opt ori pe zi; raspunsurile ei rapide prin e-mail ma fac sa cred ca se afla mult pe laptopul ei si in multe intalniri fata in fata. Cercetarile arata ca tinerii isi verifica telefoanele de aproximativ 85 de ori pe zi, astfel incat utilizarea lui Eleanor este medie, la fel ca si Elie care a prezentat rezultate similare.

A mea spune o alta poveste. Sambata m-am inregistrat de 154 ori; media mea zilnica pentru saptamana mea de lucru a fost de 129 si duminica am reusit de 76 de ori relativ slab. Retineti ca imi verific telefonul de multe ori simultan pentru utilizarea laptopului – in timpul saptamanii sunt pe laptopul meu cel putin sase ore pe zi.

O fac adesea in parte, deoarece primesc o multime de notificari. Rularea a noua conturi de socializare in munca si viata mea personala inseamna ca sunt inundat. Vorbesc cu prietenii mei pe Whatsapp si Facebook Messenger. Am chiar si vibratii fantoma unde cred ca am simtit sau am auzit ca telefonul meu se inalta atunci cand nu a facut-o.

Sunt mai putin ingrijorat de aceasta descoperire, deoarece mi-am dat seama ca de cate ori verificati telefonul nu se coreleaza cu timpul de ecranare; verificarea mea repetitiva este, speram, mai degraba un semn al utilizarii obisnuite decat o problema in sine. Marti am petrecut cea mai lunga perioada de timp pe telefon – 4 ore si 34 de minute – dar in ziua saptamanii imi verificam cel mai putin telefonul si eram si mai putin stresata decat de obicei. Timpul ecranului este o alta problema – ceva pe care l-am tratat in Facebook Live cu doi psihologi de varf care se uita daca ar trebui sau nu sa fim ingrijorati de timpul petrecut online – care merita luat in considerare aici. Intr-o zi, Elie Gordon a reusit un gargantuan de 6 ore si 11 minute, chiar daca si-a verificat telefonul doar de 88 de ori. 

Utilizarea smartphone-ului ne face sa ne simtim mai fericiti, dar doar pana la un punct (Credit: Getty Images)

3. Ma duc la telefon pentru evadare

Sunt increzator ca o mare parte din utilizarea retelelor mele sociale – mai ales in weekend sau chiar inainte de culcare – depinde de mine, incercand sa uit problemele si grijile personale. Poate ca acest lucru ar putea fi vazut ca o componenta a dependentei tehnologice, dar stiu ca nu sunt singur in acest sens; cand m-am uitat la dependenta de social media, m-am referit la un studiu care a constatat ca utilizarea smartphone-ului ne face sa ne simtim mai fericiti, pana la un punct. Imi place Twitter pentru ca sunt la curent cu noutatile, imi place Instagram pentru a vedea ce fac prietenii mei si pentru a-mi exercita abilitatile de fotografie. De fapt, faptul ca gasesc atat de multa fericire pe smartphone-ul meu este probabil motivul pentru care imi gasesc slujba atat de satisfacatoare.

Am vorbit cu Maggy Vaneijk, managerul social media al BBC Three. Tocmai a lansat o carte de auto-ajutorare despre cautarea ei de fericire „intr-o lume definita de depresia ei” si am intrebat-o cum se poate potrivi folosirea ei de pe retelele sociale cu bunastarea mentala.

„Cred ca feed-urile dvs. de pe retelele sociale sunt ceea ce faceti din ele”, spune ea. Ea facea ceea ce fac inca multi dintre noi; ramanand prinsa in capcana de comparatie de pe Instagram, ascunzandu-se pe profilurile fostilor iubite ale iubitelor ei. De atunci si-a transformat feed-urile intr-un spatiu sigur, cu „o multime de golden retrievers” – si crede ca „daca parcurgi si te simti coborat si nenorocit, trebuie sa faci ceva in acest sens.

„Urmati oamenii pe care ii admirati, dar nu va simtiti gelosi. De cand am imbratisat comunitatea de sanatate mintala, am gasit o multime de spirite similare, nu doar oameni care vor sa-si arate inelele de logodna. ”

In ciuda acestui fapt, ea crede ca este prea mult online; ea aplica detoxifiere in vacanta, dar ii este greu sa se aplice zi de zi. „Trebuie sa fii capabil sa fii reactiv pentru a-ti face bine treaba.”

Ce acum?

La fel ca Maggy, cred ca as fi mai rau la slujba mea daca nu as consuma in mod constant continut social. Dar daca #LikeMinded m-a invatat ceva, este ca punctul in care mass-media sociala excesiva foloseste sfaturi pentru o problema patologica este neclar. Un chestionar pe care il folosesc psihologii pentru a afla daca aveti o dependenta de social media are doua afirmatii graitoare, care sunt cu siguranta relevante pentru mine: „Folosesc social media pentru a uita de problemele personale” si „Imi petrec mult timp gandindu-ma la Facebook sau la planificare cum sa-l foloseasca”. Scopul muncii mele este de a lega oamenii de continutul BBC Future si BBC Culture online; nu este, prin urmare, probabil si eu sa ma prind?

Daca utilizarea retelelor de socializare provoaca stres excesiv, atunci poate ca oamenii ca mine ar trebui sa inceapa sa se uite la locurile noastre de munca un pic mai mult ca gustatorii de vin profesionisti. Petrecem foarte mult timp online intr-un mod care a fost legat de problemele de sanatate mintala si chiar de dependenta. De ce nu sunt toti degustatorii de vin alcoolici? Ei gasesc un echilibru intre viata profesionala si viata personala, au granite si inteleg unde sunt limitele lor. Ei chiar iau masuri aparent mici, cum ar fi scuipatul de vin intr-o galeata din apropiere.

Sunt foarte incantat ca am facut acest experiment. Comparandu-ma cu alte persoane m-a facut sa ma autoapreciez si sa ma gandesc la modul in care as putea sa ma stresez. In cadrul #LikeMinded, va intrebam, cititorilor nostri, ce sfaturi aveti pentru o viata sanatoasa si fericita pe social media. Speram ca acest lucru v-a incurajat sa va ganditi la propriile obiceiuri online. In ceea ce ma priveste, ceva imi spune ca nu voi pune telefonul jos in curand.  

Alaturati-va peste 800.000 de fani viitori, placandu-ne pe  Facebook sau urmariti-ne pe  Twitter .

Daca ti-a placut aceasta poveste,  inscrie-te la buletinul informativ saptamanal bbc.com , numit „Daca ai citit doar 6 lucruri in aceasta saptamana”. O selectie selectata de povesti de la BBC Future, Earth, Culture, Capital si Travel, livrate in casuta de e-mail in fiecare vineri.