Bryn Mawr Clasic Review: 2017.04.48

Anna Lucille Boozer, O casa romano-egipteana tarzie in Oazea Dakhla: Casa Amheida B2. Amheida, 2. New York: NYU Press; Institutul pentru Studiul Lumii Antice, 2015. Pp. 460. ISBN 9781479880348. 55,00 USD.

Revizuit de Inge Uytterhoeven, Universitatea Koc ([email protected])

Versiune pe site-ul de acasa BMCR

Open Access

Google Preview

[Autorii si titlurile sunt enumerate la sfarsitul acestei recenzii.]

Pana de curand, studiul locuintelor din Egiptul roman s-a concentrat in principal pe Fayum, unde explorarea arhitecturii private a inceput la sfarsitul secolului XIX pana la inceputul secolului XX, in contextul cautarii de papirusuri.1 Cu toate acestea, investigatii suplimentare despre locuinte au ramas in timpul ultimele decenii in alte zone ale Egiptului, cum ar fi Alexandria si desertul occidental, au oferit noi dovezi. Volumul analizat prezinta una dintre aceste noi case, Amheida House B2 din nord-vestul Oaziei Dakhla, care a fost investigata de Anna Lucille Boozer in perioada 2005 – 2010 ca parte a cercetarii sale de doctorat la Universitatea Columbia. In timp ce Boozer ofera cadrul general al cartii, alti cativa savanti contribuie cu sectiuni pe categorii de materiale specifice.

Cartea se deschide cu o lista de figuri si placi, o imagine de ansamblu a contribuitorilor si o prefata. Corpul principal al cartii este impartit in cinci parti tematice. Cu toate acestea, aceasta organizatie tematica utila este clara doar in cuprinsul si, in mod ciudat, nu se reflecta in textul principal in sine, care in schimb formeaza o succesiune continua de capitole individuale, fara a fi impartite in continuare. Daca titlurile tematice ar fi fost incluse la inceputul fiecarei noi sectiuni, ar fi ajutat cititorul sa urmeze structura cartii. La sfarsitul volumului sunt incluse o bibliografie extinsa si un index.

Cartea incepe cu trei capitole introductive de Boozer. In capitolul 1, ea plaseaza cercetarile despre Casa B2 in cadrul studiului vietii cotidiene romano-egiptene. Acest lucru o aduce la lucrarile anterioare la casele care dateaza din secolele I – IV din CE in Egipt. Boozer subliniaza lipsa unei cercetari integrate care – cu putine exceptii – caracterizeaza studiile de locuinte realizate pana acum: accentul s-a concentrat in principal pe caracteristicile arhitecturale, iar artefactele au fost separate de contextele lor initiale. In schimb, ea subliniaza importanta unei abordari contextuale, care permite reunirea arhitecturii, a culturii materiale si a utilizatorilor casei. Situata intr-o zona industrial-rezidentiala, Casa Amheida B2 cu dimensiunile sale modeste a fost selectata ca studiu de caz pentru a reconstrui viata de zi cu zi a unei familii cu mijloace modeste.

Pornind de la acest cadru general, Boozer introduce desertul occidental, Oazea Dakhla si Amheida in capitolul doi, acordand atentie mai intai Dakhla. Cateva aspecte, cum ar fi geologia si geomorfologia ozei, hidrologia si climatul acesteia, au avut un impact semnificativ asupra dezvoltarii sale in perioada romana, asa cum au relevat sondajele si sapaturile efectuate in ultimii patruzeci de ani. Apoi, autorul se concentreaza pe Amheida (vechi Trimithis), cel mai mare sit antic conservat din Dakhla, si discuta principalele caracteristici ale sitului, inclusiv caracteristicile topografice si arhitecturale, cronologia si istoria proiectului Amheida.

In capitolul trei, este explicata metodologia aplicata pentru sapaturile din Casa B2, precum si pentru analiza la fata locului si prelucrarea in afara amplasamentului obiectelor. Descrierile detaliate ale fluxului de lucru, precum si cea a aplicatiilor arheologice care sunt utilizate in mod obisnuit in sapaturile stiintifice actuale (de exemplu, matricea Harris), se simt de prisos.

In capitolul patru, care constituie o parte substantiala a cartii, Boozer ofera o analiza detaliata a sapaturilor Casei B2. Descrieri precise ale unitatilor de depozitare stratigrafice, caracteristici arhitecturale, artefacte si resturi paleobotanice si arheozoologice sunt prezentate pentru fiecare camera si sunt ilustrate cu desene in plan si sectiune, matrice Harris si imagini cu caracteristici si descoperiri in situ. Autorul interpreteaza functia fiecarui spatiu, pe baza caracteristicilor arhitecturale, decoratiunilor si descoperirilor sale. Accesul la camera si relatia cu spatiile adiacente sunt, de asemenea, luate in considerare. Combinatia tuturor datelor disponibile permite o etapizare generala, care acopera constructia si utilizarea initiala a casei (1), alternante structurale (2a-d; 2d numite in mod eronat 2c), abandon (3a), prabusire (3b) si deflatie (3c) ), si utilizarea actuala a beduinului (4). Analiza casei in sine este urmata de o descriere similara detaliata a caracteristicilor si a descoperirilor intalnite in vecinul Street S1 si Courtyard C2. Capitolul se incheie cu o cronologie absoluta bazata pe olarit,ostraca , si un fragment textil, care a ocupat ocupatia in secolele III si IV e.n. Trebuie remarcat faptul ca titlurile si subtitrurile nu sunt intotdeauna distinse tipografic, ceea ce impiedica oarecum o intelegere vizuala usoara a structurii textului.

Urmatoarele doua capitole, din nou de Boozer, formeaza o sectiune separata dedicata aspectelor constructive si arhitecturale ale Casei B2. In capitolul cinci, care discuta despre tehnicile de constructie, casa este pusa in acord cu traditiile locale ale arhitecturii egiptene a caramizii de noroi.2 Intrucat caramizile cu namol pot dezvalui informatii (cronologice) demne de remarcat, dar caracteristicile lor nu sunt intotdeauna inregistrate sistematic in timpul sapaturilor, analiza detaliata caramizile de namol folosite pentru pereti, tavane si cuptoare de paine incluse aici este cu siguranta importanta. Sunt discutate si constructia podelelor si cea a strazii.

In capitolul sase, pe baza aspectelor sale arhitectonice (de exemplu, dimensiunea, orientarea si aspectul), casa B2 este comparata cu trei tipuri de case definite din punct de vedere cultural, cu caracteristicile sale comune: locuinte egiptene, romano-egiptene si romane. Boozer concluzioneaza ca casele din Egiptul roman au aratat o varietate regionala mai mare decat s-a crezut de multe ori si nu seamana intotdeauna cu tipurile cunoscute din Fayum.

In capitolul sapte, Boozer introduce sectiunea patru, in care cultura materiala ocupa locul principal. Micile descoperiri recuperate din sapaturile Casei B2 si din zona inconjuratoare 1 sunt folosite pentru a interpreta identitatea locuitorilor si locul lor in societate si ca un instrument pentru a ajuta la interpretarea contextelor gasite in alta parte a lumii romane. Artefactele sunt grupate in functie de teme destul de eterogene (de exemplu, aspect personal, cult si religie, sex si varsta) si legate de material comparativ. Unele categorii sunt putin artificiale, cum ar fi rubrica „Activitati” pentru descoperirile mici care atesta tesutul, precum si cele care se refera la transport si gestionare, sau rubrica „Dieta si divertisment”, care, in mod ciudat, considera tot consumul alimentar intern ca pe indicator al sarbatorii. Prin urmare, crearea unor categorii suplimentare ar fi putut duce la o clasificare mai logica. Cu toate acestea, discutia despre descoperirile mici, indreptandu-se catre locuitori apartinand unui grup economic de nivel mediu, contribuie la o intelegere a modului de utilizare a casei si a vecinatatii sale.

Urmatoarele 12 capitole sunt scrise de diferiti specialisti in cultura materiala. Aceste capitole, insotite de cataloage utile, desene si / sau fotografii, constituie o referinta importanta pentru alte site-uri. In capitolul opt, Delphine Dixneuf ofera o imagine de ansamblu detaliata a olaritului si ofera date cronologice pentru fiecare spatiu individual al Casei B2. Intrucat aceasta este singura contributie in franceza, o traducere in engleza ar fi facut volumul mai uniform. In capitolele noua si zece, Paola Davoli analizeaza opritorii, greutatile de tesatura si diverse obiecte de lut nefiresc, in timp ce Boozer discuta despre figurine si utilizarea lor. In capitolele unsprezece-treisprezece, Angela Cervi prezinta descoperiri mici legate de podoaba, vase de sticla si vase de faianta. In capitolul al patrulea, evidenta numismatica limitata, trei monede datand din secolul I sau II CE,

In afara de datele materiale, sapaturile din Casa B2 si din zona 1 din imprejurimi au scos la iveala dovezi textuale, completand si confirmand ramasitele materiale. Astfel, ostraca secolului al III-lea si inceputul secolului al IV-lea , analizata in capitolul cincisprezece de Giovanni R. Ruffini, arunca lumina asupra persoanelor apartinand unui esalon social inferior-mijlociu, inclusiv tesatorii de lenjerie si soferii de camila.

In capitolele urmatoare, atentia se orienteaza catre material organic. In capitolul saisprezece, Pam J. Crabtree si Douglas V. Campana analizeaza ramasitele faunistice, care sunt caracterizate ca fiind egiptene conventional. Aceasta este urmata in capitolul saptesprezece de o discutie despre ramasitele vegetale din Casa B2, de Ursula Thanheiser si Johannes Walter, care concluzioneaza ca materialul paleobotanic reflecta o gospodarie tipica din secolul al III-lea CE in Oazea Dakhla. In cele din urma, in capitolele optsprezece si nouasprezece, Cervi examineaza obiectele rare din lemn din sapaturi, iar Boozer discuta despre materialul tesut.

Volumul se incheie cu un capitol final de Boozer, care formeaza a cincea si ultima parte a cartii. Dupa un rezumat al cronologiei ocupationale a Casei B2 din secolele III si IV CE, locul sau in contextul locuintelor romano-egiptene este inca o data definit. Mai mult, Boozer rezuma activitatile si practicile desfasurate in spatiile individuale ale casei si le leaga cu locuitori cu un statut social moderat. In cele din urma, ea introduce Casa B2 intr-un cadru mai larg al Mediteranei Romane, inainte de a incheia cu sugestii pentru liniile viitoare de ancheta si o concluzie extrem de sumara.

Cu analiza sa integrata a unitatilor stratigrafice, a caracteristicilor arhitecturale si a descoperirilor mici ale Casei B2, Amheida IIvolumul constituie o contributie foarte apreciata la studiul locuintelor antice din Egiptul roman, depasind studiile anterioare care s-au concentrat in principal pe aspecte arhitecturale. In afara de a oferi informatii cruciale despre o casa modesta in Oazea Dakhla, aceasta poate fi considerata un plus important pentru cunoasterea locuintelor noastre private din Egiptul Roman si din estul Mediteranei, care este inca un domeniu de cercetare subinvestigat. Un rezultat major este intelegerea faptului ca diverse tipuri de locuinte regionale au existat in Egiptul Roman, ceea ce face clar ca conceptul de „tip de casa standard” ar trebui abandonat. Se spera cu tarie ca Boozer si echipa Proiectului Amheida sa isi continue studiile aprofundate privind locuintele la Dakhla in viitor.

Cuprins

Contributori

Prefata

Partea I: Introducere, setari si metodologii

Capitolul 1. Arheologia interna si casa romano-egipteana: o agenda de cercetare integrata, Anna Lucille Boozer (17–32)

Capitolul 2. Situatia de caz: Oazea Dakhla si Amheida, Anna Lucille Boozer (33–45)

Capitolul 3. Apropierea de casa romano-egipteana: metodologii de cercetare, Anna Lucille Boozer (47–53)

Partea a II-a: Sapaturile

Capitolul 4. Straturile de constructie, de viata si de abandon: Stratigrafii ale casei B2 si imprejurimile sale, Anna Lucille Boozer (55–140)

Partea a III-a: Tehnici de constructii si interpretari arhitecturale

Capitolul 5. Cladirea spatiului intern: tehnicile de constructie pentru casa B2, Anna Lucille Boozer (141–55)

Capitolul 6.

magyar porno casting http://cpminsurance.net/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/filme-porno/amatori
filme porno in romania http://fedmechanical.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/filme-porno/beeg
poze porno cu andrea marin http://i-edutainments.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/blona-frumoasa-care-seamana-cu-bianca-dragusanu-este-supusa-la-perversiuni
filme porno cu deflorari http://overheaddoorsconroe.net/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/un-culpu-de-amatori-fac-sex-in-padure-o-fute-pe-la-spate-anal
filme porno cu lesbiene http://jockstrap.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/curva-bruneta-care-stie-ce-vrea
filme porno cu eva kent http://edmbizconference.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/si-a-bagat-capul-in-pula-pana-la-gat
filme porno cu aletta ocean http://triyogaflowsonline.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=adult69.ro/iti-arata-ca-are-o-pizda-unica

Situatia spatiului intern: o analiza arhitecturala si reconstructia casei B2, Anna Lucille Boozer (157–81)

Partea IV: Cultura materiala a vietii cotidiene

Capitolul 7. Artefact si activitate: Cultura materiala a vietii domestice, Anna Lucille Boozer (183–99)

Capitolul 8. La Ceramique de la Maison B2, Delphine Dixneuf (20–80)

Capitolul 9. Obiecte de argila nefacute, Paola Davoli (281–9)

Capitolul 10. Figurine, Anna Lucille Boozer (291-307)

Capitol 11. Adornment, Angela Cervi (309–17)

Capitolul 12. Vasele din sticla, Angela Cervi (319–39)

Capitolul 13. Vasele faiantei, Angela Cervi (341–47)

Capitolul 14. Monede, David M. Ratzan (349–51 )

Capitolul 15. Transportul si comertul in Trimithis: Textele din zona 1, Giovanni R. Ruffini (353–67)

Capitolul 16. Ramasi faunale din Amheida, zona 1, Pam J. Crabtree si Douglas V. Campana (369–73)

Capitolul 17. Utilizarea plantelor intr-o gospodarie romano-egipteana din secolul al III-lea, CE, Ursula Thanheiser si Johannes Walter (375–92)

Capitolul 18. Obiecte din lemn, Angela Cervi (393–5)

Capitolul 19. Materialul tesut , Anna Lucille Boozer (397 –404)

Partea V: Ganduri finale si discutii

Capitolul 20. Spre o interpretare integrata a vietii intr-o casa romano-egipteana, Anna Lucille Boozer (405–27)

Referinte

Note:

1. P. Davoli, L’archeologia urbana nel Fayyum di age ellenistica e romana , (Bologna, 1998): Generoso Procaccini ofera o imagine de ansamblu utila asupra dezvoltarii asezarilor Fayum si a investigatiei acestora.

2. Pentru arhitectura cu zidarie, vezi AJ Spencer, Brick Architecture in Ancient Egypt (Warminster, 1979); B. Kemp, „Sol (inclusiv arhitectura din caramida de noroi)”, in PT Nicholson si I. Shaw (eds) Ancient Egyptian Materials and Technology , (Cambridge, 2000), 78–103.